15%
16%
13%
Celkovo hlasovalo 467 užívateľov.

Osudový dotyk 3
Režisér: Seth Grossman
The Butterfly effect 3: Revelations je tretím pokračovaním filmu The Butterfly effect. Dejovo nijako nenadväzuje na prvý diel a už vôbec nie na druhý. Ako to však bolo v predošlých dvoch dieloch, aj tentokrát sa dokáže mužský hrdina Sam Reide, ktorého si zahral herec Chris Carmack (známy z komédie Len trošku šťastia, kde si zahral po boku Lindsay Lohan), premiestniť do minulosti a meniť tak prítomnosť. Snáď, čo je novinkou tretieho dielu je to, že zasahuje aj do žánru horor, pretože sa tu objavuje aj brutálny vrah. Režisérom sa stal Seth Grossman (The Elephant King), ktorý zatiaľ nemal na konte žiadne významnejšie filmové dielo. Sestru hlavného hrdinu si zahrala herečka Rachel Miner, ktorá už hrala v niekoľkých hororoch, ako napr. Penny Dreadful,či Tooth and Nail a objavila sa i v známych seriáloch, ako je napr. Californication, alebo Hrozba z temnoty. Okrem nich sa ešte vo filme objavili herci Melissa Jones, Lynch R. Travis, Sarah Habel (Rollerky) a mnohí iní.

Motýlí efekt do tretice

Sága The Butterfly effect, resp. u nás známa ako Osudový dotyk, začala v roku 2004. Videla som všetky tri časti a dôvod, pre ktorý som sa rozhodla napísať recenziu práve k trojke je fakt, že som o nej nenašla na slovenskom webe v podstate nič. Pripisujem to tomu, že mnohí ani netušia, že existuje dvojka a už vôbec nie, že trojka. O trojke som nevedela ani ja, a keď som to prednedávnom zistila, trochu som sa k tomu stavala skepticky, vzhľadom na to, že už ani dvojka nestála za figu. Napriek tomu som si ju zapla, pretože ma zaujalo, že bola prezentovaná na After Dark Horror feste a tam sa niekedy nájdu podarené hororové filmy.

Jednotku asi mnohí z vás poznajú. V hlavnej úlohe sa predstavil Ashton Kutcher a poznám mnohých, ktorí považujú The Butterfly Effect za jeden z naj filmov zo začiatku 21. storočia. Trojka sa svojou podstatou nelíši od jednotky, ani od dvojky. Hlavný hrdina Sam dokáže silným sústredením sa vo vani plnej ľadu premiestniť do minulosti. Ihneď prvá scénka sa deje v minulosti, keď Sam sleduje matku so synom na detskom ihrisku. Musím povedať, že v piatej minúte som pochopila, prečo bola trojka zaradená aj do hororového žánru. Sledovaním totiž čakal na vraha, ktorý zabil ženu pred zrakom jej syna, a to dosť brutálnym spôsobom. Krv tiekla potokom. Zrazu sa Sam preberie vo vani a ide ihneď na políciu usvedčiť vraha. Policajtom tvrdí, že má nadprirodzenú schopnosť média a snaží sa im pomáhať polapiť všetkých zločincov, na ktorých sú policajti krátki. Takisto sa dozvieme, že mu zomreli rodičia počas ohňa, ktorý vypukol v ich dome a zachránil len svoju sestru, ktorá má z toho traumu, a preto nevychádza von z domu (často mu aj pomáha pri vracaní sa do minulosti sledovaním jeho tepu cez notebook). Mne sa zdala jeho sestra Jenna v prvej chvíli akousi divnou, ale zatiaľ som nevedela o čo ide. Vedela som však, že to bude mať určite niečo spoločné s ohňom.

Dej pokračuje tým, ako Sama navštívi Elizabeth, sestra jeho bývalej, ktorá bola zavraždená. Elizabeth, ktorá počula o jeho super schopnostiach, ho žiada, aby našiel pravého vraha, pretože ten, ktorý bol odsúdený, je na sto percent nevinný. Samozrejme potom nasleduje jeho dilema, či to má robiť, alebo nemá robiť, lebo vie, že ak zasahuje do minulosti, ktorého súčasťou bol nejakým spôsobom aj on, môže to mať hrozné následky. Napokon pristane, veď o čom by bol potom film a začína sa cestovanie z minulosti do zmenenej prítomnosti a zase do minulosti a veci sa len komplikujú a komplikujú. V podstate oživí sériového vraha, pretože zásahom do minulosti bude zavraždená aj sestra jeho bývalej. Nehovorím, že som bola napätá, alebo že by som sa nevedela odtrhnúť od filmu, ale celkom ma jeho cestovanie zaujalo a takisto som bola zvedavá, kto je do čerta ten vrah, ktorý sa tak geniálne skrýva, že ho nikdy nemá šancu vidieť, ani polapiť. Hlavný hrdina Sam sa mi páčil, teda bol sympatický a neprestával bojovať, aby to celé napravil. Aj to sa mi páčilo, že nakoniec, keď bol obvinený, tak dokázal presvedčiť policajta o tom, že dokáže cestovať do minulosti. To sa vo filmoch a najmä v hororoch nestáva často. Tam sú policajti buď vždy nechápaví, alebo arogantní a nechcú chápať. Tu to však bolo inak, ba čo viac, policajt ho pustil, aby išiel pátrať ďalej.

Koniec neprezradím, aj keď nebol prekvapivý. V posledných 20ich minútach mi to prišlo celkom logické, aj keď bolo zaujímavé sledovať dôvody toho vraha. To ma trochu prekvapilo. No a úplne záver... filmári si pravdepodobne nechali otvorený koniec, keby náhodou chceli vytvoriť Butterfly effect 4. Resp. možno to tak malo byť, pretože, ako iste fanúšikovia hororov vedia, dobrý horor koniec nikdy nemá...
Recenzia od Lectrice (05. 01. 2011 06:54:31)