16%
13%
Celkovo hlasovalo 453 užívateľov.

Star Trek (2009)
Režisér: J. J. Abrams
Hodnotenie: 87%
Najnovší prírastok v sérii Star Trek mal mať pôvodne premiéru v roku 2008, ale tvorcovia ju presunuli až na máj 2009. Je možné pozrieť si ho aj v IMAX kine. Nie je potrebné byť fanúšikom Star Treku a ovládať všetky technické termíny a poznať postavy. J. J. Abrams natočil film, ktorý si môžu pozrieť aj tí, čo nikdy nevideli nič zo seriálu ani predchádzajúcich filmov.
Filmové recenzie

Film ktorý dokáže ohúriť

Je len málo filmov, ktoré ma dokážu ohúriť a vtiahnuť do deja tak ako Star trek. Ako som ho prvý raz videla, mala som ho v pamäti ešte niekoľko dní. Samozrejme, že sa to nedá nazvať originálnym nápadom, keďže je to niečo ako stručné zhrnutie filmov (série) Star trek.Príbeh sa nevracia na začiatok ich cesty, ale siaha úplne na začiatok ich životov. Režisér J.J. Abrams sa skutočne nemá začo hanbiť. Vytvoril úžasné dielo, a zároveň zhrnul desať filmov dohromady. Presnejšie to najlepšie z týchto filmov.

Čo sa týka hereckého obsadenia, jednoducho nie je čo vytknúť.Chris Pine v hlavnej úlohe má zo začiatku zaskočil, ale neskôr tam prekvapivo dokonale sedel. Je to síce úplne iný žáner filmu, v akých Chris hrá, ale napriek tomu to bol skvelý zážitok. Ostatní herci, boli tiež skvelo zohraní, a zapadli do tímu na lodi U.S.S. Enterprise. Abrams stavil na mladých hercov, a určite to neoľutoval.

Na filme je zaujímavé aj poňatie Romulanske lode. Ako chobotnica vyliezajúca sa z čiernej diery? Môže byť. Ale čo sa týka Kirkovho "pristátia" na nejakej neznámej planéte (keď ho Spock dal odstrániť), to už myslím trochu prehnali. Príšery nahaňajúce Kirka boli možno zaujímavé, a ako oživenie deja by boli perfektné, keby to nebola vesmírna sci-fi. Mali sme sa teda nachádzať v budúcnosti, a nie v praveku.

Ďalšou vecou, ktorú tomuto filmu možno vytknúť sú "masky" mimozemšťanov. Možno chcel Abrams zachovať väčšinu z podkladových filmov Star trek, ale keďže je toto niečo ako remake, mohol ich stvárniť reálnejšie. Napríklad ten malý zo základne, kde Spock s Kirkom stretli Scothyho. Bol možno zlatý, ale dôveryhodný určite nie.

Tento film zmenil môj názor na vesmír. Možno má s realitou spoločné len veľmi málo, ale dovtedy som vesmír vnímala ako niečo vzdialené, kvôly čomu sa netreba zaťažovať. A pritom to je neuveriteľná a neprebádaná oblasť, ktorú sa oplatí objavovať. Možno sa raz niečoho takého dočkáme. :)

Na začiatku filmu som myslela, že to bude film v ktorom budú stále dokola omielať niečo o konci sveta a rozoberať ich technické problémy. Možno to tak aj bolo, ale určite nie tým nudným spôsobom.

Takže moje konečné hodnotenie je určite kladné. Je to skvelý film, a určite sa ho oplatí pozrieť. A ktovie, možno sa dočkáme aj pokračovania.
Recenzia od Annabeth (22. 10. 2010 17:24:47)

Star Trek nesklame, ani extra neohúri

Filmový priemysel sa rozhodol vyťažiť zo známej značky, a tak režisér J. J. Abrams natočil v poradí už jedenásty celovečerný film pod názvom Star Trek. Tentokrát sa diváci dozvedia, ako začínali hlavné postavy svoju vesmírnu kariéru. Film nám predstaví život kapitána Kirka a Spocka, ich prvotné nezhody a postupné rešpektovanie sa. Film bol natočený schválne tak, aby si ho mohli pozrieť aj tí, ktorí v živote nevideli jediný diel seriálu, čo bol rozhodne dobrý nápad.

Začiatok filmu je trochu slabší, pozorný divák zameraný na detaily si všimne zopár drobností hodných úškrnu. Na začiatku veľmi silno zarezonuje hudba, bohužiaľ v trochu negatívnom zmysle. Vo chvíli, ako sa zjaví Nerova vesmírna loď (ktorej tvorcovia očividne netušili, čo znamená slovné spojenie aerodynamický tvar), zaznie monumentálna inštrumentálna hudba, ktorá až príliš pripomína slávnu melódiu z Hviezdnych vojen, takže človek len čaká, kedy sa na scénu vrúti Darth Vader s aktivovaným svetelným mečom. Tvorcovia určite chceli, aby hudba podtrhla dramatickosť situácie, ale v skutočnosti pôsobí trochu nepatrične. Radšej mali nechať v pozadí iba hukot kozmu.

Trochu nepresvedčivo pôsobil aj krátky herecký výstup Jennifer Morrisonovej, ktorá hraje Kirkovu matku. Možno je to v dôsledku zlého zostrihania scén, ale hlavne ženská diváčka čaká od nej trochu viacej vypätia pri pôrode a väčšiu emotívnu reakciu na manželovu smrť. Jedným slovom nuda.

Po rozpačitom začiatku, kedy sa divák snaží zatriediť si myšlienky a pochopiť, prečo Nero koná tak, ako koná, sa dej posúva o niekoľko rokov dopredu a ukazuje malého fafrnka Kirka, ktorý od samej dobroty nevie, čo so sebou, a v naháňačke s policajtom zdemoluje staré auto, ktoré má ako múzejný exponát vraj veľkú hodnotu. Ak to malo dokázať, že Kirk bol od detstva problémový rebel, tak tvorcovia filmu trochu prestrelili. Mladší chlapci to možno ocenia, ale starší divák len nadvihne obočie a pomyslí si, že by si ten fagan zaslúžil poriadne zaucho. Tak trochu zbytočná scéna, vzhľadom na psychologizáciu postáv sa to dalo spraviť aj oveľa lepšie. A hlavne inak.

Spockovo detstvo je už konečne vykreslené trochu lepšie a dôveryhodnejšie. Azda jediné pobavenie vyvolá sveter už dospelého Spocka, v ktorom predstúpi pred univerzitnú radu – ten sveter vyzerá, ako keby ho pred Spockom nosil dvadsať rokov nejaký bača a do prostredia Vulcanu zapadá asi tak ako stádo slovenských oviec.

No a potom sa konečne začne odvíjať zaujímavý dej. Tvorcovia filmu pridávajú trochu humoru nielen postave arogantného rebela Kirka, ale hlavne doktorovi vesmírnej lode, ktorý má z lietania a vesmíru panický strach. Na mladého člena posádky ruského pôvodu Pavela Čekova však nemá nikto. V celom filme nepovie ani nespraví dokopy nič vtipné, ale stačí, keď otvorí ústa a prehovorí do mikrofónu pre celú posádku U.S.S. Enterprise. Jeho dokonalý ruský prízvuk, ktorý systém spočiatku nevie analyzovať, pobaví hlavne slovanského diváka. Neviem, či jeho postava vystupuje aj v seriáli, keďže som ho nevidela, v každom prípade dobrý ťah tvorcov.

Dobre vyriešený bol aj vzťah Kirk-Uhura. Opäť neviem, ako to bolo v seriáli, či fanúšikovia vedeli dopredu, čo sa stane, ale Uhurina voľba bola prekvapivá a nečakaná, takže konečne raz tvorcovia upustili od večného klišé „najprv po sebe štekáme, potom sa ideme zožrať od lásky.“ Sto bodov za to.

Zvyšok deja je dostatočne dynamický a pútavý pre diváka, aj keď niektoré scény pôsobia trochu nedokončene a akoby nie celkom premyslene. Možno by neuškodilo predĺžiť film o nejakých 15-20 minút a viacej sa venovať niektorým scénam, aby charaktery postáv viacej vynikli a hlavne boli „uveriteľnejšie.“ Takto pretrváva pocit, že filmu niečo chýba k tomu, aby bol naozaj „cool“. V každom prípade, príjemná záležitosť na nudný večer.

Osobné hodnotenie: 85%.
Recenzia od Bruja (25. 05. 2009 22:33:57)