18%
18%
13%

Eragon
Autor: Christopher Paolini
Hodnotenie: 55%
Jeden chlapec, jeden drak, svet dobrodružstva... Fantasy bestseller Eragon z pera pätnásťročného Christophera Paoliniho, ktorý nadchol milióny čitateľov po celom svete. Rozpráva príbeh chudobného farmárskeho chlapca, ktorý nájde v Dračích horách modrý kameň. Z neho sa vyliahne dračie mláďa Zafira a spolu sa vydajú na nebezpečnú cestu Kráľovstvom ovládaným kráľom, ktorého zlo nepozná hraníc. Dokáže Eragon naplniť svoje predurčenie a prevziať bremeno legendárnych Dračích jazdcov? Osud krajiny možno leží práve v jeho rukách... Prvý diel trilógie Odkaz Dračích jazdcov.

Úžasný príbeh, skvelá dračica Zafira a napínavý dej!

Eragona som si vyžiadal na Vianoce a Ježiško mi túto knižku naozaj daroval a ja som si ju našiel pod stromčekom! Hneď, ako som dočítal rozčítanú knihu (HP5), pustil som sa do tejto s krásnym drakom na obálke, ktorá sa mi hneď páčila... Zo začiatku sa mi to zdalo síce trochu nudné. Prvé kapitoly tejto knihy som teda len tak preskákal, no po vyliahnutí Zafiry a príbehu, ktorý sa nezadržateľne začal vyvíjať, som svoje názory musel pozmeniť. Dračica Zafira je podľa mňa najlepšou postavou celej knihy, jej rady, a to ako ju Paolini podal, ma očarilo! Už som fakticky nevedel prestať čítať! Ani v noci, keď ma mama a otec vyháňali spať, nešiel som...

Ďalšou postavou, ktorá ma zaujala bol Brom, ktorý svojou tajomnosťou na seba pútal pozornosť a potom tu je ešte Murtagh, ktorý takisto pôsobil tajomne... Celý dej od vyliahnutia Zafiry až po ten tajomný koniec bol proste skvelo napísaný a opísaný. Myslím, že Paolini na seba môže byť právom hrdý, a to som tejto knihe z počiatku ani neveril, že ma zaujme... No teraz som rád, že som si ju na Vianoce pekne-krásne vyžiadal a cez prázdniny som mal čo čítať... Teraz len môžem dúfať, že sa mi do rúk čo najskôr dostane pokračovanie, pretože som zvedavý!

A ešte na záver: tí, ktorí o tejto knihe pochybujete ako ja predtým, skúste to! Je to naozaj skvelý nápad napísaný do mnohých, voňavých strán...
Recenzia od marecek (02. 02. 2011 22:50:35)

Veľmi dlho som sa „točila“ okolo knihy Eragon, no nikdy som si ju nekúpila. Po tom, čo som si ju prečítala, mi je celkom ľúto, že som sa k nej dostala až teraz. Totiž ak patrí niečo do kategórie fantasy, tak táto kniha určite. Čo je skutočne obdivuhodné, je to, že Christopherovi Paolinimu vzkrsol v hlave takýto príbeh, keď mal pätnásť rokov. Je fakt, že neviem, či knihu neskôr prepracoval, musím mu však vzdať hold. V žiadnej časti som nemala pocit, že je napísaná dieťaťom alebo, že by bola cítiť neskúsenosť, naopak, bolo to napísané naozaj na úrovni.

Jedna z vecí, ktorú si cením je tá, že som nenašla žiadne zbytočné opisy, ktoré by ma nudili. Nemám veľmi v láske autorov, ktorí siahodlho opisujú prostredie do najväčších detailov (napr. V. Hugo – Chrám Matky Božej). Hneď v úvode nás hodí autor do akčnej scény, kde prenasleduje istý Tieň elfku, ktorá má u seba niečo dôležité. Nastane boj a potom sa presunieme k Eragonovi, ktorý nájde vajce. Človek až cíti, že sa tým vajíčkom začína napínavé dobrodružstvo. Spočiatku, a možno nie som sama, kto tak cítil, sa mi zdali zvláštne mená postáv, miest, elfí jazyk a pod. (možno je to aj preto, že som nikdy nečítala fantasy knižky s exotickými menami), ale musím uznať, že to dodávalo príbehu isté čaro, aby sme si uvedomili, že sme naozaj vo svete, ktorý sa líši od toho nášho. Postupne, ako sa z vajíčka vyliahnuté stvorenie vyvíja, sa do života Eragona pripletie postava menom Brom. Paolini má u mňa obrovské plus za to, že Broma zahaľoval istým rúškom tajomstva, ktorý ma držal v stave zvedavosti. Dokonca som si myslela, že sa z neho vykľuje zloduch.

Čo sa týka samotného draka, teda, dračice, treba v prvom rade pochváliť jej meno. Zafira. Naozaj krásne a pútavé meno. V mojich očiach išlo o neskutočne úžasnú bytosť, ktorá bola v istých momentoch bojová, v iných vyriekla veľmi múdre rady a zase v ďalších nežná a materinská. Bol to, podľa mňa, veľmi dobrý ťah zo strany autora dať draka ženského pohlavia. Hneď ako sa objavila na scéne, mal čitateľ dobrý pocit. Samozrejme Brom a Zafira nie sú jedinými postavami, ktoré ma zaujali. Mohla by som spomenúť Aryu, Murtagha alebo aj Druza, či ra’zakov, no ja sa budem venovať predsa len Solembumovi – mačkolakovi. Ani neviem, prečo mi tak silno utkvel v pamäti. Možno pre svoju tajomnosť, možno preto, akým spôsobom sa správal, ale rozhodne ide o moju najobľúbenejšiu postavu. Milo ma prekvapilo skoro v závere knihy, keď mal rande so Zafirou.

K samotnému príbehu ešte dodám toľko, že sa mi páčilo, že opisy cestovania Broma s Eragonom neboli zbytočne opisované dlhočízne a neboli tam žiadne prieťahy. Fantasy z tohto súdka, ako som už spomínala, naozaj nikdy nebolo mojou parketou, ale hodnotím Eragona pozitívne. Zaujalo ma to a vďaka koncu, ktorý zďaleka nebol uzavretý, sa s dychtivou zvedavosťou teším na druhý diel.

Môžem zhodnotiť knihu na skvelých 80 – 90%, pretože má naozaj niečo do seba. Dôkazom jej úspešnosti je snáď aj fakt, že som ju dočítala o tretej nad ránom. Liz Rosenbergová z New York Times, ktorej reakcia sa nachádza na zadnej strane obálky, má rozhodne pravdu, ak tvrdí, že 500 strán utečie ako voda.
Recenzia od Lectrice (15. 01. 2011 00:28:01)