17%
13%
Celkovo hlasovalo 461 užívateľov.

Zavrhnutý
Autor: Becca Fitzpatricková
Vydal: Egmont
Pre Noru Greyovú romantika nebola súčasťou plánu. Nikdy ju zvláštne nepriťahoval žiadny chlapec v škole, bez ohľadu na to, ako veľmi jej najlepší priateľ Vee, na ňu nalieha. Nebolo to tak až kým prišiel nový spolužiak Patch. S jemným úsmevom a očami, ktoré ako sa zdá vidia až do nej. Nora je ním priťahovaná napriek tomu, že je to proti jej presvedčeniu. Ale po sérii desivých stretnutí si nie je Nora isté komu veriť. Zdá sa, že Patch je všade, kde aj ona a dozvedá sa o nej viac ako jej najbližší priatelia. Nevie sa rozhodnúť, či by mu mala padnúť do náručia alebo utiecť a schovať sa. A keď ona sa snaží hľadať nejaké odpovede, ocitá sa blízko pravdy, ktorá je viac znepokojujúca ako čokoľvek čo cíti k Patchovi. Nora sa nachádza priamo v centre starej bitky medzi nesmrteľnosťou a tými, ktorí padli - a keď príde na výber strany, nesprávna voľba ju môže stáť život.

Je faktom, že sme sa v mainstreamovej fantasy literatúre dostali do éry anjelov. Kniha Zavrhnutý je prvou časťou série Hush, hush od autorky Beccy Fitzpatrick, ktorá nás uvádza do príbehu o padlom anjelovi, ktorý sa zoznámi, spočiatku ako keby čisto náhodou, s Norou Greyovou, ktorá ako inak, je týmto čudákom, o ktorom toho naozaj nevie zistiť nič, priťahovaná. Postupne sa dozvedá jeho tajomstvá, jednotlivé časti skladačky sa jej zlepia a objaví sa pred ňou pravda.

Veľmi silno zaváňala kniha Twilightom. Či už to bolo ohľadom toho, že sedeli vedľa seba Nora s Patchom na biológii, či jeho tajomnosť, jeho reči o tom, že je nebezpečný a jeho minulosť by nechcela vedieť, až po jej príťažlivosť k nemu a pátranie. Vzhľadom na to, že som sa po istej dobe veľkého komerčného bumu stala veľkou nepriateľkou Twilightu, myslela som si, že knihu nedočítam, ale opak sa stal pravdou. Aj napriek tomu všetkému sa mi kniha čítala veľmi príjemne a musím povedať, že takmer štyristo strán utieklo rýchlo. A aj keď už nie som teenagerka, ktorá bude obsesívne slintať nad postavou knihy, Patch bol opísaný dokonale. Veľmi často sa stáva, že nás viac priťahuje to zlé a Patch je presne taký. Je to chlapec, ktorý vyzerá byť ľahostajný, hrá biliard, vonia po cigarách, má skvelú motorku i jeep, miluje adrenalín, je provokatér, usmieva sa zvodne, má tmavé oči, dobre vypracované telo a, ako by povedala Nora, je na ňom niečo neodolateľné.
Každý, kto má rád napätie zmiešané s romantikou a fantasy bude túto knihu milovať a nebude sa vedieť odtrhnúť. Dej nebol prevratný, čítala som už aj lepšie zápletky, ale nemôžem, ani nebudem tvrdiť, že som sa pri knihe nudila. Čo sa týka samotnej hlavnej hrdinky Nory, je mi rozhodne sympatickejšia ako Bella. Nie je to hlúpa hus, nepotkýna sa a nie je vôbec typom naivky.

Ďalším kladom knihy je to, že je prvá kniha ukončená tak, že nezostal dej nedokončený. Chcem tým povedať, že v súčasnej dobe je mnoho kníh, ktoré majú mnoho častí, niekedy je to až nekonečný príbeh a veľmi mi prekáža, ak sa dej presekne v prvej časti knihy niekde v polovici a človeka ide šľak trafiť, kedy vydajú ďalšiu časť. Je pravda, že by som mala zopár otázok, ako to medzi Norou a Patchom skončí, ale som zároveň šťastná, že to nie je ledabolo preseknuté, ale posledná strana skončila istým spôsobom a v druhej knihe sa budeme venovať novej zápletke. Ak chcem byť úplne objektívna, tak dávam knihe okolo tých 60-70 percent. A teším sa na pokračovanie, ktoré si ja osobne, určite zoženiem.
Recenzia od Lectrice (21. 01. 2011 22:44:14)

Zavrhni si svojho anjela

Nora miluje Patcha, Patch miluje Noru; Nora si to nechce pripustiť a Patch má temné tajomstvo – takto by sa dala v skratke opísať prvá časť anjelskej trilógie z pera americkej spisovateľky Beccy Fitzpatrickovej, Zavrhnutý.

Na takmer štyristo stranách sa črtá príbeh klasicky „Twilightovskej“ lásky – nechýba hodina biológie, záchrana v poslednej chvíli, ba ani akčný súboj v závere, no namiesto sladkého Edwarda a jeho osudovej Belly hrajú prím skutočný „bad boy“ a tvrdá, no inteligentná hlávka, ktorá má v živote iné starosti, než lapať sa do osídel lásky – napríklad zistiť, komu na tomto svete prekáža natoľko, až je ochotný pripraviť ju o život.

Už po prvom vydaní zožal Zavrhnutý početný ohlas – nadnesené flirtovanie hlavných hrdinov má potenciál zaujať aj tých, ktorí romantike príliš neholdujú, takmer až hororová zložka uspokojí priaznivcov napätia a nadprirodzený element poodhalí niečo málo okolo anjelov a nefilimov – no náročnejšieho čitateľa pravdepodobne neosloví. Vzťah ústrednej dvojice sa síce nevytvorí zo strany na stranu, a kniha je pútavá a plynulá, ale hlbší dej či aspoň prítomnosť odkazov na mytológiu v nej určite takmer nenájdeme.

Zavrhnutý spadá do kategórie odpočinkového čítania na víkend, ktorým priaznivci tínedžerských nadprirodzených romancí určite nič nepokazia – no mimo tejto skupiny má zrejme šancu naozaj zaujať len málokoho.

Hodnotenie milovníkov romantických oddychoviek: 85%
Recenzia od Luu (02. 01. 2011 00:06:52)