19%
16%
14%

Hlbšie v podzemí (české spracování)
Autor: Roderick Gordon a Brian Williams
Vydal: Fragment (v Česku i na Slovensku)
Záhadné PODZEMÍ odhaluje nová hrozivá tajemství! Tam, kde se Will nachází právě teď, by nechtěl být nikdo z nás. Důlním vlakem proniká hlouběji do útrob Země, kde se svým bratrem Calem a kamarádem Chesterem pokračuje pátrání po zmizelém otci. Na vlastní kůži zjišťují, že v neznámých Hlubinách číhá nebezpečí doslova na každém kroku. Prchají před krutými Styxy vedenými Rebeccou, kteří se co nevidět chystají spustit svůj dlouhodobý plán s nedozírnými následky pro všechny lidi na Povrchu... Nenechte si ujít světový bestseller, který zná již celý svět!

Gordon & Williams:

Hlbšie v podzemí

Vydavateľstvo Fragment (2008)

Dobrodružstvo pokračuje
Ako už napovedá samotný názov, hlavný hrdina Will Burrows v pokračovaní knižnej série Podzemie pokračuje v pátraní po stratenom otcovi čoraz bližšie k zemskému jadru. Príbeh sa tentoraz začína komplikovať viac, ako by sa dalo čakať na prvý pohľad.
Dráma, akcia a napätie sú sprievodnými javmi celej knihy takmer od úplne prvých strán. Hlavný hrdina sa spolu s bratom Calom a kamarátom Chesterom vydávajú na strastiplný pochod Hlbinami, pri ktorom na nich čaká nebezpečenstvo na každom kroku. Autori knihy uvádzajú čitateľa do detailne opísaného podzemného sveta plného jaskýň, jazierok, podzemného pralesa a dokonca aj podzemného pobrežia s nepreniknuteľnou temnotou a šumom rozľahlého mora.

Temnejšie Hlbiny
Okrem známych postáv sa stretávame s mozaikou nových hrdinov. Na scéne sa objavuje charakterovo zaujímavá Sarah Jeromová, Willova a Calova matka. Po niekoľkých rokoch strávených na Povrchu ju styxovia privedú späť do podzemia. Sarah si najskôr pod vplyvom styxov myslí, že z Willa sa medzičasom stal na čele vrah a únosca. Jej túžba po pomste sa mení na nádej vo Willovu nevinu. Sarah je nakoniec ochotná ochrániť svojich synov za cenu čohokoľvek.
Vzťahy medzi Willom, Calom a Chestrom sa však paradoxne neustále komplikujú, čím sa ich putovanie Podzemím vôbec neuľahčuje, skôr naopak. Dostávajú sa do hraničných situácii, v ktorých je potrebné zachovať si chladnú hlavu. Stretnutia tvárou v tvár so smrťou ich stmeľujú, no vyčerpanosť, zranenia, všade panujúci strach a desivá neistota ich akoby od seba oddeľovali.
Po čase sa stretávajú s odpadlíkmi Drakom a Elliottovou. Hoci ich prvé stretnutie nedopadne priveľmi priateľsky, postupne sa stávajú jedným tímom, v ktorom všetci ťahajú za rovnakú stranu povrazu. Ich spoločným cieľom sa okrem hľadania Willovho otca stáva aj záchrana ľudí na Povrchu, ktorým hrozí bezprostredné styxké nebezpečenstvo. Pritom vôbec netušia, že záchranu budú potrebovať najskôr oni sami. Podzemie je totiž čoraz viac ohrozované vojenskými jednotkami limitátorov, vzduch lávových tuneloch je neustále suchší, teplejší a plný obáv, ktoré sú temnejšie oveľa viac ako všade prítomná tma. Príbeh dotvára podzemný prieskum doktora Burrowsa s množstvom faktov o živote pod zemským povrchom, o dávnych civilizáciách ale i pravekých rastlinách a bytostiach. Miestami však vytvára nadbytočnú epickú šírku.

Klasická fantasy
Dej knihy je popretkávaný množstvom nečakaných zvratov. Čitateľ si nemôže byť istý ničím čo na prvý pohľad vyzerá priveľmi jasne. Vždy treba počítať okrem prvej možnosti, ktorú nám spisovatelia ponúkajú, aj s protikladnou alternatívou. Text je písaný jednoduchým a jasným štýlom, čo vedie k túžbe prečítať takmer 500-stranový príbeh jedným dychom.
Hlbšie v podzemí je v porovnaní s úvodným dielom (Stratený svet v Podzemí) viac akčnejšia a strhujúcejšia časť, pri ktorej nezostáva veľa času na nudenie sa. Napriek tomu zostáva „len“ klasickým fantasy dielom, umiestneným do vlastného sveta, so základným posolstvom vyplývajúcim z toho, že aj v bezvýchodiskovej situácii je rozhodujúca sila priateľstva, jednoty a odvahy dokázať zdanlivo nemožné. Ide o knihu, ktorá vás vytrhne z bežných starostí a donúti vás prežiť celý príbeh „na vlastnej koži“.

[date]micho
Recenzia od Micho (27. 04. 2009 00:31:06)