18%
18%
18%
13%

Percy Jackson 4: Boj o labyrint
Autor: Rick Riordan
To posledné, o čo by Percy stál, je malér v škole, do ktorej ešte ani nenastúpil. Lenže na úvodnej exkurzii víta nováčikov čudesný tím roztlieskavačiek, ktoré polokrvným rozhodne nedrukujú! S blížiacimi sa Percyho 15. narodeninami sa svet okolo neho stáva čoraz nebezpečnejším, a tak sa Percy a jeho priatelia vydávajú na štvrtú letnú výpravu, tentoraz do prastarého Daidalovho labyrintu. V dômyselnom podzemnom bludisku na nich čakajú krvilačné obludy aj starí nepriatelia, prekvapenia, hádanky, boje na život a na smrť. Schyľuje sa k neľútostnej vojne medzi olympskými bohmi a temnými silami vládcu Titanov...

Percyho svet je jedinečný tým, že autor svojím príbehom nekopíruje nič, čo tu už bolo predtým. Žiadni upíri, žiadni anjeli, ale grécki bohovia, tak ako ich poznáme zo starých bájí, no tentokrát prispôsobení dnešnému svetu. Tento nápad ma hneď od počiatku zaujal, preto som po sérii siahla a ani po štvrtej knihe v poradí nie som sklamaná. Práve naopak. Autor každým ďalším dielom viac rozvíja svoj výnimočný rozprávačský talent a dokáže čitateľa zaujať natoľko, že nebude spokojný, kým knihu neprečíta, dokonca aj keby mal byť kvôli tomu celú noc hore.

V tejto knihe už badateľne cítiť, že bitka s Titanmi je na spadnutie a pochmúrnu atmosféru navodzuje aj labyrint, do ktorého sa hrdinovia musia vydať, aby našli bájneho architekta Daidala a presvedčili ho, aby im pomohol zabrániť Kronovým vojskám dostať sa do Tábora. Tam Percyho a jeho kamarátov čakajú náročné situácie, ktoré preveria ich odvahu, vytrvalosť a silu priateľstva. A komu v predchádzajúcich knihách chýbala romantika, tak tentoraz bude určite spokojný. Iskrenie medzi Percym a Annabeth na jednej strane takmer prepuká v požiar, no na tej druhej sú Percyho city vystavované skúškam v podobe jeho novej kamarátky Rachel, ktorú spoznal už na Hooverovej priehrade, ako aj pôvabnej Kalypsó, krásnej nymfy, ktorá zachráni Percymu život. Na scénu sa takisto vracia aj Nico di Angelo, ktorého poháňa jediný cieľ – pomstiť smrť svojej sestry Biancy, z ktorej stále viní Percyho.

Celá kniha je pretkaná akciou, napätím a nečakanými zvratmi, no aj humorom, ktorý je pre Percyho taký typický. Kniha naberá na kvalite aj tým, že hrdinovia sú už starší, preto sú aj ich zmýšľanie a reakcie trochu dospelejšie, hoci sa stále nechávajú unášať citmi a vrhajú sa do vecí často bezhlavo, čo ich neraz dostane do nebezpečných situácií, v ktorých im doslova ide o holý život.

Štvrté pokračovanie Percyho dobrodružstiev je rozhodne zatiaľ najlepšou knihou série a tvorí veľmi dobrý odrazový mostík pred finálnym dielom, v ktorom bitka o Olymp a záchranu sveta prepukne naplno. Nemôžem inak, ako ju len vrelo odporúčať všetkým fanúšikom fantasy, a to bez ohľadu na vek, pretože Rick Riordan si svojím rozprávačským talentom a nevtieravým humorom dokáže získať skutočne každého.
Recenzia od Ella (30. 03. 2011 09:09:29)