19%
16%
14%

Dvě zrcadla
Autor: Karolina Limrová
Vydal: Host
Kdyby si Joshua Merboth nekoupil starobylý dům nedaleko od Longville, zřejmě by nikdy Kate Simmonsovou nepoznal. A nikdy by nepřišel na to, že láska může být silnější než peklo smrti a krve. Na půdě chátrajícího sídla objeví prastaré zrcadlo, jehož kouzelná moc ho zavede do pokoje neznámé dívky. Nemůže slyšet její srdce ani cítit její vůni. Nemůže jí ublížit. Jeho stříbrné oči se mohou jen dívat a v jeho nitru se objeví záblesk čehosi, o čem si myslel, že už je navždy ztraceno. Ale co když přijde den, kdy zjistí, že mu obraz v zrcadle nestačí? Co když víc než po lidské krvi zatouží po zvuku jejího hlasu? Má někdo jako on vůbec právo chtít víc než její úsměv? (Host)

Na tento román od pôvodnej českej autorky Karoliny Limrovej som sa veľmi tešila. A musím povedať, že nesklamala. Práve naopak, prekvapila.

Dvě zrcadla je príbeh o upírovi Joshuovi a mladej žene Kate. Obaja sa dostanú k zrkadlám, ktoré v sebe ukrývajú čarovné tajomstvo. On ho nájde na povale svojej usadlosti, ktorú si kúpil neďaleko od mesta Longville a ona si ho kúpila v starožitníctve v ich mestečku Browning. Joshua ako prvý zistí, že zrkadlo nie je obyčajné, pretože keď sa do neho pozrel zistil, že neodráža jeho povalu, ale vidí v ňom neznámu miestnosť. Kate si to všimla až večer, keď sa vrátila z práce. Všimla si, že jej izba nie je to, čo v zrkadle vidí. Videla neznámu tmavú miestnosť a uprostred nej mladého muža so striebristosivými očami, ktorý sedí na zemi uprostred izby a niečo horlivo maľuje.
Po čase zistia, že zrkadlá sú dvojčatá a viaže sa k ním tajomstvo. Jej zrkadlo zobrazuje Joshuovu izbu v noci a jeho zrkadlo Katinu izbu cez deň. Navzájom sa vidia iba na pár sekúnd, keď sa noc s dňom stretáva a naopak. Takto sa navzájom „navštevujú“ až do dňa, keď sa Kate niekoľko dní neukáže. Joshua, ktorý sa o ňu veľmi bojí, sa rozhodne, že ju pôjde hľadať...

Keď som sa o tejto knižke dopočula, povedala som si, že to bude len jeden z mnohých napodobiteľov aj u nás úspešnej americkej Twilight ságy. No mýlila som sa. Našťastie. Príbeh o upírovi Joshuovi a mladej žene Kate, ktorí sa do seba navzájom zamilujú, ma príjemne prekvapil. Už samotný nápad, že sa spoznajú prostredníctvom čarovných zrkadiel, ma upútal. Samozrejme, objavujú sa tu aj neprajníci, ktorí ich vzťahu neprajú a snažia sa ich lásku zničiť, no márne. Hovorí sa, že láska hory prenáša, teda nič pre nich nie je nemožné. A v tomto románe to platí. Dokonca aj úhlavní nepriatelia sa stali spojencami aby uchránili Kate. A tak to zostalo až do konca. Čo chlap nespraví pre krásnu mladú ženu, všakže? Je síce fakt, že toto spojenectvo je veľmi krehké, ale je. A to je hlavné, čo si uvedomuje aj autorka.

Tiež sa mi veľmi páčila legenda, ktorá sa viaže k obom zrkadlám. Egypt so svojou krásou a jeho bohovia boli správna voľba.

Jediné, čo by som autorke mohla vytknúť je to, že kniha je veľmi krátka, tým pádom má rýchly spád. Ja ako milovníčka hrubých kníh s pokračovaním, som bola trochu sklamaná. Ale vážne iba trochu. Zmes lásky, akcie, bolesti zo straty, tajomstva... Kniha má všetko, čo taká dobrá kniha má mať. Páčila sa mi a už teraz sa teším, čo pre nás autorka napíše nabudúce.

Jednoducho povedané: Milovníci upírov si prídu na svoje a obľúbia si ju. Ostatní si ju prečítajú zo zvedavosti. Určite odporúčam prečítať, je to naozaj príjemné a oddychové čítanie.
Recenzia od MonkaAriel (27. 04. 2011 07:25:50)