18%
17%
18%
13%

Krásni a mŕtvi - Jonas
Autor: Eden Maguire
Nie sú živí, no nie sú ani mŕtvi. Sú niečo medzi tým. V priebehu jedného roka zomrú za zvláštnych okolností štyria krásni mladí ľudia, študenti ellertonskej strednej školy. Jonas, Arizona, Summer a Phoenix. Tá posledná smrť zasiahne Darinu najviac. Bol to jej chlapec, jej veľká, najväčšia láska... Je Darinino stretnutie s Krásnymi mŕtvymi skutočné? Čo znamenajú tie anjelské krídla, ktoré vidí, počuje a ktoré nakoniec sama dostáva? Jonas zomrel ako prvý, zabil sa na motorke. Je tu však toľko nezodpovedaných otázok.... Rovnako ako ostatní sa vracia do sveta živých z limbu, čakárne, kam prichádzajú duše zomretých, aby na ne našiel odpoveď. Darina je jediná, kto môže Krásnym mŕtvym pomôcť. (Fragment.sk)

S takýmto príbehom som sa ešte nestretla. Samozrejme, badať tu istú dávku inšpirácie u iných autorov, či dokonca seriálov, ale ako celok je to plnohodnotné a originálne dielo. Táto knižka si zaslúži pozornosť všetkých tých, čo milujú tajomno a nadprirodzeno. Mňa osobne zaujal samotný nápad o mladom dievčati, ktoré sa priatelí so zombie (ani zďaleka sa nepodobajú na takých, ako vidíme v horore) a pomáha im vyriešiť záhadu okolo ich úmrtia a tým im zaručiť odpočinok v duchu „odpočívaj v pokoji“. No napriek tomu si myslím, že je to knižka skôr pre tých, čo ešte nevlastnia kartičku s názvom občiansky preukaz.

Zo začiatku som mala značný problém začítať sa, pretože mi tam niečo prekážalo. Aj napriek tomu, že sa kniha začala tak zhurta. Od prvej stránky tejto knihy som vedela, že to bude niečo zaujímavé a napínavé, no na druhej strane plné myšlienok pubertálneho charakteru, čo mi tam trochu prekážalo. Tiež ma zarážal fakt, že napriek tomu, že hlavná hrdinka je mladá obyčajná baba, dokázala prísť na to, na čo by Krásny mŕtvy neprišli napriek tomu, že majú zvláštne schopnosti ako je vymazávanie pamäti, cestovanie v čase alebo majú schopnosť stať sa neviditeľnými a mnohé ďalšie. Keď sa mi však podarilo preniesť sa nad túto skutočnosť, nemala som problém ju celú zhltnúť za pár hodín. Ani som nevedela ako a už som bola na konci. Ale pekne poporiadku.

V priebehu roka zahynú v malom mestečku štyria mladý ľudia: Jonas, Summer, Arizona a Phoenix. Každý z nich má svoj príbeh... Prvá časť tejto tetralógie rozpráva príbeh o chlapcovi Jonasovi, ktorý zahynul pri nehode na motorke. Po smrti sa vráti z predpeklia a má presne rok na to, aby sa dozvedel pravdu o svojej smrti, no nedarí sa mu to. Na scénu preto prichádza Darina, ktorá chodila s posledným mŕtvym chlapcom, Phoenixom. Darina má za úlohu zistiť podrobnosti Jonasovho úmrtia a tým mu pomôcť vyriešiť záhadu. Spôsob, akým postupuje, mi pripomína detektívny román. Na to, že má pred maturitou a nemá žiadnu nadprirodzenú schopnosť sa jej všetko darí vyriešiť s pozoruhodnou ľahkosťou. Čo to dievča ešte robí v škole? Tá už dávno mala pracovať ako súkromné očko pre nejakú detektívnu kanceláriu! Popri tom, že rieši záhadné úmrtie, dokáže dať do poriadku aj svoju kamarátku Zoey, priateľku mŕtveho Jonasa, ktorá takmer tiež zahynula pri tejto nehode. No akoby zázrakom prežila a ostala na vozíčku a je uzavretá do seba. Ďalšia profesia, ktorou by sa Darina mohla živiť, je psychologička. No a aby toho nebolo málo, tak si užíva romantické chvíle so svojím mŕtvym priateľom. Zvrhlé? Nie, ani trochu. Prečo by nemohla milovať zombie, keď všetci milujú upírov? To si asi povedala aj autorka a v tomto príbehu pôsobí táto láska ako samozrejmosť. Samozrejme, Darina popri tomto všetko uvažuje nad tým, či je vôbec normálna, ale ruku na srdce. Kto je v dnešnej dobe normálny? A to príbeh o Krásnych mŕtvych ešte len začal.

Osobne som zvedavá, ako sa Darina (alebo autorka?) popasuje s príbehmi ďalších troch mŕtvych a najmä na posledný príbeh, teda Phoenixa.
Recenzia od MonkaAriel (24. 05. 2011 19:34:58)