18%
19%
17%
13%

Mesto kostí
Autor: Cassandra Clare
Keď sa pätnásťročná Clary Frayová vydá do newyorského klubu Pandemonium, vôbec netuší, že sa stane svedkyňou vraždy, ktorú navyše spáchajú traja teenageri so zvláštnym tetovaním na tele a podivnými zbraňami v rukách. Mŕtve telo potom jednoducho zmizne. Nejde len tak zavolať políciu, keď sú vrahovia pre všetkých ostatných neviditeľní a na mieste činu nezostala ani kvapka krvi, ktorá by napovedala, že tu zomrel človek. A bol to vôbec človek? Tu sa Clary prvýkrát stretne s Lovcami tieňov, bojovníkmi, ktorí majú chrániť svet pred démonmi. Počas dvadsiatich štyroch hodín je Clary vtiahnutá do ich sveta. Jej matka totiž zmizne a na samotnú Clary zaútočí démon. Prečo by sa ale démoni zaujímali o obyčajných ľudí, ako je Clary a jej matka? A ako je možné, že má Clary zrazu "vnútorný zrak"? To by radi vedeli aj Lovci tieňov ... Zábavné, odvážne a nevšedné fantasy od Cassandry Clareovej sľubuje svojim čitateľom strhujúce čítanie, s ktorým nebudú chcieť prestať. (oficiálna anotácia)

Kniha Mesto z kostí je prvá časť série Nástroje smrti od Cassandry Clare. Príbeh celej tejto série je naozaj pútavý a napínavý. Hlavná hrdinka, Clary Fray mi bola pri čítaní naozaj sympatická, aj keď som mala niekedy pocit, že je príliš vystrašená. Aj keď sa jej nie je čo diviť. Väčšina z nás by asi reagovala rovnako, keby sme boli vrhnutý do sveta, ktorý autorka v knihe popisuje.

Kniha je plná zaujímavých prevratov a zistení. Hodgeova zrada, minulosť Claryinej matky a hlavne jej otca. Túto knihu som zhltla za tri dni a potom som sa nemohla dočkať, kým si prečítam ďalšiu časť. Jednoducho som sa od nej nemohla odtrhnúť. Nenašla by som v nej kapitolu, v ktorej by sa niečo nedialo. Je to naozaj veľdielo. Je mi však trochu ľúto, že kniha nevyšla v slovenskom preklade, ale aj ten český postačí.

Najviac ma asi zaujala postava Jacea Waylanda (alebo ako sa na konci knihy dozvedáme Morgensterna). Je v knihe veľmi prepracovaný a určite patrí k tým postavám, vďaka ktorým je kniha taká originálna. Jeho arogantnosť a sebavedomie sú pozoruhodné vlastnosti a vďaka nim tak povediac „vytŕča z davu“. Najvtipnejšie časti knihy sú práve jeho výroky a hlášky.

Svet v ktorom sa celý deň odohráva je tiež prepracovaný a je to akási zmes všetkých nadprirodzených bytostí, ktorých spoločné pomenovanie je „podsveťania“. Od upírov, cez vlkolakov, víly, až po čarodejníkov. Každá skupina bytostí je výnimočná niečím iným a to aj autorka dáva dostatočne najavo. Všetky bytosti majú v knihe svoje samostatné zastúpenie. Clary sa o nich postupne dozvedá čoraz viac a aj o histórii svojho druhu, lovcov tieňov, ktorých úlohou je zabíjať démonov a neposlušných podsveťanov.

Keď som si prečítala anotáciu a potom sa pustila do čítania, čakala som že to bude nudné romantické dielo, ktorého zástierkou bude magické prostredie plné nadprirodzených vecí. Ako som sa len mýlila. Hoci istá romantika v knihe určite nechýba, nie je to nič podobné Súmraku. Nie sú tam žiadne zdĺhavé romantické scény. Namiesto toho tu sú len hlboké city.

Dokonca ma zaujal aj sám Valentín, ktorý predstavoval hrozbu pre lovcov tieňov. Mal zaujímavý charakter a hoci robil zlé veci, sám ich pokladal za to najlepšie. Mal odhodlanie, inteligenciu a aj odvahu, ktoré by sa podľa mňa dali využiť lepšie ako na organizáciu povstania. Takže je to vlastne postava, ktorá si zaslúži obdiv a pohŕdanie zároveň. Naozaj rafinované.

Koniec knihy bol, podľa mňa, poriadne krutý ku Jaceovi a Clary. No bolo to naozaj nečakané a možno práve to urobilo knihu tak vynikajúcou.
Recenzia od Annabeth (29. 09. 2011 18:24:54)