18%
19%
17%
13%

Mesto padlých anjelov
Autor: Cassandra Clare
Valentine je porazený a vojna sa skončila. Clary Frayová sa vracia späť do New Yorku k novému životu. Chce sa stať plnohodnotnou Tieňolovkyňou a zároveň sa učí používať svoju špeciálnu silu. Jej mama je zasnúbená so svojou celoživotnou láskou a Dolnosveťania a Tieňolovci si nažívajú v pokoji. A čo je najdôležitejšie: s Jaceom sú konečne spolu. Nič však netrvá večne. Niekto vyvražďuje Tieňolovcov, rozdúchava napätie medzi Dolnosveťanmi, a to môže viesť len k ďalšej vojne. Clary nedokáže pomôcť ani jej najlepší priateľ Simon. Jeho mama totiž zistila, že je upír, a vyhodila ho z domu. A aby toho nebolo málo, randí naraz s dvoma krásnymi a nebezpečnými babami. Clary napokon zisťuje, že nešťastnou náhodou dala do pohybu sled hrozivých udalostí, ktoré môžu zapríčiniť, že stratí všetkých, ktorých miluje.

Keď som ešte kedysi dávno otočila poslednú stranu Mesta skla (čítala som to ešte v češtine), spokojne som si uvedomila, že som prečítala ďalšiu dobrú sériu, ktorá ma udržala v napätí od začiatku do konca a pri ktorej nebola núdza o celé spektrum emócií. Ja si totiž nemôžem pomôcť a jednoducho to všetko s postavami prežívam. To sa časom stalo aj mojím hlavným hodnotiacim kritériom - ak u mňa kniha nedokáže vyvolať žiadne emócie, tak jednoducho nemá šancu. U Clareovej série to však neplatilo, preto som sa zaradila k tým, ktorí sa potešili, keď oznámila, že bude aj pokračovanie.

V Meste padlých anjelov Cassie dejovo priamo nadviazala na udalosti v Meste skla, len s cca dvojmesačným odstupom, kedy sa Clary naplno začala venovať tieňoloveckému výcviku a tak trochu nešťastne si aj všímať, že Jace sa zmenil. Je k nej chladnejší a odmeranejší a ona nedokáže prísť na to, čo tú náhlu zmenu mohlo spôsobiť. A Jace ako starý známy tajnostkár jej to nepovie, teda aspoň nie hneď. A máme novú hlavnú zápletku, ktorá sa tentoraz bude točiť práve okolo tohto blonďavého stroju na zabíjanie. Hovorí sa, že aký otec taký syn. V tejto sérii je to síce trochu sporné, keďže Jace mal, dá sa povedať, otcov troch, ale je nepochybné, že Valentine ho za tie roky, čo ho vychovával, tiež ovplyvnil. A to leží v žalúdku Jocelyn, ktorá jeho vzťah s Clary príliš neschvaľuje. No a nemôžem zabudnúť ani na Simona, ktorý je mojou hádam najobľúbenejšou postavou a ktorý v tejto knihe dostal konečne viac priestoru. Podľa mňa práve on prešiel v priebehu všetkých kníh dosiaľ najväčším vývojom a teraz nemám na mysli len to, že sa zmenil na upíra. To v tom však hralo nepochybne dôležitú úlohu. Veľmi sa mi páčilo sledovať ho, ako sa so svojím osudom vyrovnáva, ako sa snaží žiť svoj starý život, hoci je jasné, že mu to dlho vydržať nemôže a ako pomaly objavuje, čo to naozaj znamená byť upírom a zároveň nositeľom Kainovho znamenia.

Hoci som sa na pokračovanie tešila, trochu som sa bála toho, že Cassandra sa len rozhodla stavať na osvedčenej značke, a preto napísala ďalšie tri diely tejto série. Reakcie zo zahraničia boli totiž dosť rozdielne. No keby to tak aj naozaj bolo, akosi mi to v konečnom dôsledku nevadí. Rada som sa zase vrátila do tohto sveta a hoci mi chýba Valentine, vyzerá to tak, že o poriadneho záporáka nebude núdza a to zrovna o toho, ktorého som si v tretej knihe tak obľúbila, ale no spoilers sweeties!

O tom, že si ma Cassandra svojimi knihami fakt získala, svedčil aj fakt, že som sa od Mesta padlých anjelov nevedela odtrhnúť. Raz som sa do neho začítala dokonca tak, že som prevrhla misku s polievkou a to sa mi ešte skutočne nestalo. :D

Čo mi však v knihe chýbalo a tiež ma to trochu sklamalo, bola absencia toho dobrého sarkastického humoru, ktorý ma v predchádzajúcich dieloch oslovil. Mám pocit, že táto kniha jednoducho postrádala tie typické Jaceove trefné hlášky v množstve, v akom nám ich autorka dopriala v pôvodnej trilógii.

Musím v konečnom dôsledku ale uznať, že to bolo dobré čítanie. Napínavé a miestami aj prekvapivé. Som strašne zvedavá na pokračovanie, ešteže som túto knihu čítala až teraz, aspoň naň nemusím čakať. :)

Ďakujem vydavateľstvu Slovart za poskytnutie recenzného výtlačku, vďaka ktorému som mohla stráviť ďalšie chvíle so svojimi obľúbenými postavami. :)
Recenzia od Ella (26. 08. 2014 22:06:13)