17%
18%
13%

Harry Potter a polovičný princ (české spracování)
Autor: Joane Kathleen Rowling
Vydal: Bloomsbury (UK), Ikar (SK), Albatros (CZ)
Rufus Brousek nahradil Kornelia Popletala ve funkci ministra kouzel. Voldemort svěřuje Dracovi Malfoyovi tajnou misi. Jeho matka, Narcissa, ze strachu o Draca přesvedčí Snapea odpřísáhnout jeho ochranu uzavřením neporušitelného slibu. V Bradavicích se Severus Snape stává novým učitelem Obrany proti černé magii a Horacio Křiklan zajišťuje výuku Lektvarů. Harry získává učebnici Lektvarů, která dříve patřila jistému „Princi dvojí krve“. Díky princovým ručně psaným úpravám receptů se mu daří být v Lektvarech nejlepší ve třídě. Harry konečně začíná chodit s Ginny Weasleyovou. Harry také začíná docházet na soukromé hodiny k řediteli Brumbálovi, během kterých se dozvídá mnoho informací o minulosti Lorda Voldemorta. Brumbál společně s Harrym zjistí, že Voldemort vytvořil šest viteálů, díky kterým může uchovat svoji duši uvnitř různých předmětů. Aby někdo mohl Voldemorta zabít, nejdříve musí zničit všechny jeho viteály. Doposud byly zničeny dva: deník Toma Raddlea a prsten Marvola (Rojvola) Gaunta. Harry s Brumbálem vyráží hledat třetí viteál, Zmijozelův medailon. Brumbál se hledaním velmi vyčerpá. Při návratu do Bradavic se dozvídají, že na školu zaútočili Smrtijedi. Draco Malfoy, který Smtijedům umožnil vniknutí do hradu, se pokouší Brumbála zabít, ale nemá k tomu dostatek odvahy. Nakonec se objeví Snape a před Harryho očima Brumbála zavraždí. Při útěku Snape odhalí, že to on je Princem dvojí krve. Harry zjišťuje, že medailon, který získali s Brumbálem, není Voldemortův viteál, ale pouhý padělek nastrčený tajemným R. A. B. Identita této osoby zustává zatím nezodpovězenou otázkou. Po Brumbálově pohřbu se Harry rozhoduje nevrátit se už do Bradavic a místo toho jít hledat zbylé viteály. Rozchází se s Ginny, protože ji nechce vystavovat nebezpečí, ale je šťastný za podporu svých přátel, kteří mu nabízí, že ho na jeho cestě doprovodí.

Polovičný princ - najlepší zo všetkých!

Možno sa vám bude zdať veľmi vtipné, keď vám poviem, že prvú knihu zo série HP som prečítal Polovičného princa a až potom všetky ostatné, no áno - je to tak. A možno práve preto, som si túto knihu obľúbil, i keď po prvýkrát som ani nevedel o čo v podstate ide, no keď som vedel viac - kniha ma očarila ešte väčšmi!

Hneď od začiatku je kniha zaujímavá, pútavá. Hneď je cítiť, že je Temný pán späť a ľudia žijú v strachu o svoje životy, i životy svojich rodinných príslušníkov, a to vyvoláva skvelý podklad na dejové línie, ktoré sa tu odohrávajú. Profesor Dumbledore Harrymu ukazuje všetko, čo sa o Voldemortovi dozvedel, od jeho detstva až po dospelosť a nepriamo Harryho chystá na cestu, ktorá ho ešte čaká.

Túto knihu som prečítal mnohokrát, ani neviem koľko presne, ale určite viackrát ako ostatné knihy z tejto série. Polovičný princ, jeho príbeh a všetko okolo neho ma ohromilo. Podľa môjho úsudku, je to najzaujímavejší príbeh, aký Harry "zažil" a aký pani Rowlingová napísala. Vždy som v tejto knihe našiel niečo nové, čo ma potešilo. Po dočítaní som nečakal a o pár dní som to čítal znova. Možno sa zdá, že som šialený - a hej, to som (:P) ! A dokonca to kľudne poviem takto: Som maniak, ktorý miluje Rona a Seva!
Recenzia od marecek (31. 01. 2011 02:58:27)