18%
17%
18%
13%

Stefanove denníky 2: Túžba po krvi
Autor: Kevin Williamson, Julie Plec
Stefan a Damon sú teraz upíri a musia sa vyrovnať následkami svojho osudu. Mystic Fall´s už nie je pre nich bezpečným miestom. Aby unikli lovcom upírov, rozhodli sa uniknúť do New Orleans. Damon stále smúti nad stratou Katherine, ale New Orleans ponúka množstvo neodolateľných pokušení. Stefan sa zamiluje do dievčaťa a jeho vôľa odolať túžbe po krvi je vystavená ťažkej skúške. Stretne skupinu upírov, ktorí ho naučia, ako prežiť a nezabíjať pri tom ľudí. Damon ide vlastnou cestou, čo mu však prinesie problémy. Zajme ho sadistický lovec upírov. Stefan vie, že musí svojho brata zachrániť. Bude musieť obetovať svoju novú lásku, aby pomohol Damonovi?

V prvom diely sme sa s bratmi Salvatorovcami rozlúčili tesne po ich premene na upírov. Túžba po krvi začína len pár dní po tejto udalosti, ktorá zásadne zasiahla do ich životov. Stefan začína pridávať na svoj povestný zoznam prvé obete a Damon stále tvrdohlavo odmieta svoje nové Ja. Dej sa rozprúdi v momente, keď sa chlapci ocitnú na pohrebe vlastného otca, kde si ich ľudia samozrejme všimnú a spoznajú ich. Nasleduje naháňačka a rýchle rozhodnutie nastúpiť do najbližšieho vlaku smerujúceho do New Orleans. V tomto meste nových nepoznaných možností sa bratia rozdelia, pretože Damon už viac nedokáže znášať fakt, že tak ako si Janíčko s Marienkou značili cestu odrobinkami chleba, tak jeho podarený braček necháva za sebou jednu mŕtvolu za druhou. Vtedy sa všetko zvrtne. Stefan spozná Lexi, ktorá ho naučí slušným spôsobom a Damon padne do zajatia, ktoré v ňom prebudí skutočného netvora.

Kým prvá kniha sa zameriavala predovšetkým na Katherine, táto si vzala na mušku Stefanov vzťah k Damonovi. Dej sa točí okolo toho, ako sa ho pokúša vyslobodiť z rúk ziskuchtivého a prefíkaného cirkusového principála. Pritom sa učí ovládať nekonečnú túžbu po ľudskej krvi a spoznáva svoju prvú skutočnú lásku, ktorá mu však, bohužiaľ, aj Damonovým pričinením dlho nevydrží.

Čo sa týka Stefana, zo seriálu som mala pocit, že jeho šnúra vrážd a bezhlavého krviprelievania trvala dlhšie ako pár dní. Rovnako sa zdalo, že upíria odvykačka je tiež dlhodobá záležitosť, ale v knihe to zvládol ľavou zadnou, akoby vlastne o nič nešlo. Dúfam, že v nasledujúcich dieloch ešte spoznáme Stefana Rozparovača, s ktorým je určite väčšia zábava ako so Stefanom Všetko-je-to-moja-vina-som-strašná-príšera.

Najväčším potešením celej knihy bola Lexi. Napriek tomu, že sa v seriály príliš dlho neohriala, musel si ju obľúbiť každý divák. Preto bolo dobrým ťahom odhaliť kúsok aj z jej života. Čitateľ sa dozvie, ako sa vlastne stala upírom a prečo funguje len na zvieracej krvi. Tu musím poukázať na rozpor so seriálom, v ktorom sa táto postava vyjadrila, že síce skúšala "zvieraciu diétu", ale vydržala jej len tri týždne. Zrejme nemôžeme očakávať zhodu v každom detaile.

Druhou príjemnou postavou bola zase Callie. Tak veľmi sa odlišuje od Eleny, že si okamžite získala moje srdce. Je múdra, odvážna a hlavne rozvážna. Hoci pri pomyslení na to, že sa zamilovala do upíra, by ste túto časť mojej charakteristiky mohli aj spochybniť, nerobte to, kým si knihu neprečítate a skutočne Callie nespoznáte.

No a nakoniec, nemôžem zabudnúť na Damona. V tejto knihe som konečne pochopila, prečo sa hlavne zo začiatku seriálu správal tak chladne, bezhlavo a kruto. Väznenie, mučenie a zápasy s divými šelmami na život a na smrť by zmenili aj toho najväčšieho ľudomila a nemožno sa Damonovi ani diviť, že svojho brata kvôli tomu znenávidel.

Menším sklamaním bola nie príliš strhujúca zápletka, dej bol až príliš priamočiary a nebyť trochu akcie a prekvapivého zakončenia, bol by druhý diel len slabým odvarom toho prvého. Takto si zachoval aspoň trochu dôstojnosti a drží sa v závese za svojím predchodcom. Pokiaľ ste fanúšikmi seriálu, po knihe určite siahnite, aspoň sa dozviete viac o svojich obľúbených hrdinoch a ich ťažkých upírskych začiatkoch.
Recenzia od Ella (29. 04. 2012 19:09:59)