17%
18%
13%

Štvanice
Autor: Patricia Briggs
Vydal: Fantom Print
Oficiálna anotácia: Anna netušila, že vlkodlaci existují, dokud jedné noci nepřežila krutý útok… a nestala se jedním z nich. Po třech letech na poslední příčce hierarchie smečky se naučila klopit hlavu a nikdy, nikdy nevěřit dominantním vlkům. Pak ale do jejího života vstoupil Charles Cornick, zabiják a syn vůdce všech vlkodlaků v Severní Americe. Charles tvrdí, že Anna je nejen jeho družka, nýbrž i vzácná a ceněná omega. A právě Annina vnitřní síla a konejšivá přítomnost se ukáží být neocenitelné, když se spolu s Charlesem vydá na lov vlkodlačího odpadlíka – tvora pod kontrolou magie tak temné, že by mohl ohrozit celou smečku.

Anna netušila, že vlkolaci existujú, kým sa nestala jedným z nich...

Patricia Briggs je Autorka s veľkým A. Jej séria Mercedes Thompson zožala obrovský úspech a nejedného fanúšika potešila tým, keď sa rozhodla napísať sériu, ktorá sa odohráva v tom istom univerze ako Mercy. Avšak vo vzduchu visela otázka – bude Alfa a Omega dosahovať aspoň z polovice takú úroveň ako príbeh drzej automechaničky?

Anna je členkou svorky už tretí rok a nachádza sa na posledných priečkach jej hierarchie. Naučila sa klopiť hlavu a nikdy neveriť dominantým vlkom. No potom do jej života vstúpil Charles Cornick, zabijak a syn vodcu všetkých vlkolakov v Severnej Amerike. Tvrdí, že Anna je nie len jeho družkou, ale i veľmi vzácnou a cenenou omegou. A práve Annina vnútorná sila a upokojujúca prítomnosť sa ukážu byť neoceniteľné, keď sa spolu s Charlesom vyberie na lov vlkolačieho odpadlíka – tvora pod kontrolou tak temnej mágie, že by mohla ohroziť celú svorku.

České vydanie knihy okrem samotného románu obsahuje i krátku novelu – Alfa a Omega, ktorá sa odohráva tesne pred dejom prvej časti. Perfektne navodí atmosféru a vysvetlí nejednu udalosť, ktorá by spočiatku nedávala pri Štvanici zmysel. Človeku až príde ľúto, že ide len o novelu a Patricia sa ju nerozhodla trošku rozviesť a urobiť z nej samostatný diel. No smútok netrvá dlho, pretože na vás napäto čaká Štvanica, ktorá za úvodným príbehom ani trošku nezaostáva a spolu s novelou tvorí perfektný úvod do novej série.

Ak ste mali možnosť prečítať si Mercy a stále vám niektoré fakty točiace sa okolo svorky nesedeli, alebo nedávali zmysel, teraz si prídete na svoje. Patricia vysvetľuje postupne fakt za faktom. Ocitnete sa priamo vo svorke a nie len mimo nej, ako to bolo v prípade Mercy, ktorá bola kožomencom. Odhaľuje sa minulosť postáv, o ktorých sme v Mercy čítali len okrajovo. Ak ste sa k sérii, ktorá predchádzala Alfa a Omega ešte nedostali, nesmúťte. Nájdete na ňu v texte pár odkazov (ktoré vás môžu navnadiť siahnuť po nej), ale o nič neprídete. Príbeh Anny a Charlesa je ucelený a s Mercy má spoločných len pár postáv, ktorých konanie sa vysvetlí.

Anna je Omega, Charles je rodený Alfa. Dokonale sa dopĺňajú. Aby ste si však nemysleli, že to medzi nimi bude také jednoduché – nebude. Ani zďaleka. Anna sa ako vlkolak dobre necíti a zažila nejednu traumu, Charles sa ako jeden narodil a ako syn maroka (najvyššieho alfu) je jedným z najdominantnejších vlkov, ktorých sa Anna bojí. Annin strach je podmienený. Nerobí zo seba chudinku, nesnaží sa zo seba spraviť obeť. Jej spomienky na ľudský život zaváňajú smútkom, ktorý však nikomu nevnucuje. Ako postava je sympatická a prepracovaná. O Charlesovi sa toho nedozvieme toľko, koľko by sme možno chceli, ale je typický chlap – autoritatívny, žiarlivý, chtivý. Muž, ktorý bez slov plní svoje povinnosti. No Anna s Charlesom ani zďaleka nie sú jediné zaujímavé postavy, s ktorými sa v knihe stretnete.

V konečnom dôsledku Štvanica šľape na päty svojej staršej sestre Mercy, i keď má pár chýb. Novela, ktorá bola dynamická a udalosť striedala udalosť, bola svojím spôsobom z príbehovej strany prepracovanejšia. Pri Štvanici to občas stagnovalo a niektoré časti boli zbytočne naťahované. Avšak ani to nezmenilo pocit, ktorý som z tejto knihy mala. Bolo veľmi príjemné sa opäť vrátiť do univerza, ktoré Patricia Briggs vytvorila a pozrieť sa naň z inej perspektívy.

Moje hodnotenie: 90%

Recenzia pôvodne publikovaná na Whisper of my mind...
Recenzia od Stormy (14. 02. 2013 18:38:12)