16%
18%
13%

Hostiteľ
Autor: Stephenie Meyerová
Vydal: USA: Sphere, Slovensko: TATRAN
Melanie Stryderová odmieta opustiť svet. Náš svet sa stal terčom invázie neviditeľných nepriateľov. Ľudia sa stali hostiteľmi týchto votrelcov. Prišli o mysle, zatiaľ čo ich ľudské telá zostali nedotknuté a bez očividných zmien pokračujú v živote. Väčšina ľudstva podľahla. Melacie, jedna z posledných "divých" ľudských bytostí, ktoré prežili, sa dostane do zajatia a je presvedčená, že to znamená jej koniec. Pútničku, votreleckú "dušu", ktorú vložia do Melaninho tela, varujú pred nebezpečenstvami, ktoré predstavuje život vo vnútri ľudského tela: pred ťažko zvládnuteľnými emóciami, presýtenými zmyslami, priveľmi živými spomienkami. Na jednu z ťažkostí však Pútnička nebola pripravená vôbec: bývala obyvateľka jej tela odmieta vzdať sa vlastníctva svojej mysle. Pútnička pátra v Melaniných myšlienkach a dúfa, že sa dopracuje až k príčinám pretrvávajúceho odporu, ktorý im ľudia jednostaj kladú. Namiesto toho však Melanie zaplní myseľ Pútničky predstavami muža, ktorého Melanie miluje - Jareda, človeka, ktorý žije kdesi v úkryte. Pútnička nie je schopná vyslobodiť sa z objatia túžob svojho tela a začína túžiť po mužovi, ktorého - ako jej úloha káže - má odhaliť. Sily, ktoré sú mimo nich, na koniec premenia Pútničku a Melanie na nedobrovoľných spojencov. Spolu podniknú nebezpečné a neisté pátranie po mužovi, ktorého obe milujú.

Neviem, ale táto kniha ma nezaujala, a čo sa mi nestávava, začal som ju čítať a a potom odložil nedočítanú. Myslím, že to bolo asi tým, že mi nesadol spôsob ktorým autorka píše a na čo sa v deji zameriava, pretože nápad mimozemského symbionta, možno parazita, v ľudskom tele je zaujímavý a už niekoľkokrát spracovaný. Týmto nechcem knihu kritizovať, určite si svojich nadšencov nájde.
Recenzia od jozoj (14. 08. 2011 02:15:33)

Nechajte sa očariť Hostiteľom!

Stephenie Meyerová je dnes fenoménom. Jej knihy zo ságy Twilight lámu rekordy, film vyvoláva masové šialenstvo medzi –násťročnými slečnami, no o jej knihe Hostiteľ sa hovorí veľmi málo. Večná škoda. Ide totiž o vynikajúce dielko.

Už dej samotný je doslova fascinujúci. Väčšina invázií Zeme sa udeje za paľby samopalov, použitia tankov a rôznych zbraní, v záplave krvi a náreku. Meyerová sa na túto tému pozerá z celkom opačného konca, a za to má prvé veľké plus.

Priznám sa, hoci vo všeobecnosti prevláda názor, že Hostiteľ je neporovnateľne lepší ako celá Twilight sága, po zmiešaných pocitoch z Twilight ságy som neverila Meyerovej, že sa jej podarila naozaj dobrá kniha. Pustila som sa do nej, lebo ma dej zaujal, ale radšej som nemala žiadne veľké očakávania. Už od prvej stránky som sa však takmer nedokázala od knihy odtrhnúť. Pútavé opísanie pocitov, úžasná zápletka, originálne postavy. Ako príbeh napredoval, ani som nedýchala pri čítaní. Vôbec mi neprekážala citlivosť Wandy, jej odmietanie násilia, pretože na rozdiel od Bellinej patetickosti išlo o mimozemskú bytosť, ktorej som tie pocity jednoducho okamžite uverila.

Najlepšie zo všetkého však bola samotná koncepcia súboja Wandinej a Melaniinej mysle. Ako sa od počiatočného nepriateľstva začali vzájomne rešpektovať a spoznávať sa. Od toho je už len krôčik k absolútne perfektnej lovestory, k tomu však nič viac nepoviem, aby som náhodou niekomu neskazila zážitok. Jednoducho výborné, napísala to presne tak, ako som tajne dúfala. Nemám čo vyčítať ani záveru, miestami dojímavý, no nie príliš, naznačujúci možné budúce zápletky.

Páni sa možno ani nedostanú k druhej polovici knihy, ale mňa to teda absolútne netrápi, pretože kniha priam dýcha ženskosťou a je prvotne určená ženám. Čo sa mňa týka, Meyerová doslova ulahodila môjmu čitateľskému vkusu. Keďže už nemám čo kritizovať ani viacej chváliť, ukončím to nasledujúcim vyhlásením: jedna z najlepších kníh, aké som kedy čítala.

Recenzia napísaná pre časopis Fantázia.
Recenzia od Bruja (06. 07. 2009 08:13:13)