17%
16%
18%
13%

Akadémia temna 1: Spolok vyvolených
Autor: Gabriella Poole
Darkova akadémia nie je obyčajná škola. Cassie Bellová je sirota, no práve jej sa podarilo získať štipendium na tejto elitnej škole. Aké zlovestné tajomstvá ukrývajú bohatí a krásni Vyvolení, spolok študentov, ktorí fakticky riadia školu? Kto je tajomný cudzinec, ktorý sa v noci potuluje po chodbách? A čo sa skutočne stalo pred rokom, keď tu za záhadných okolností zomrela študentka? Vedieť málo je nebezpečné, no vedieť príliš môže zabiť.

Cassie Bellová je sirota, ktorá vyrastá v detskom domove v Cranlake Crescent. Keď sa jej naskytne príležitosť vypadnúť odtiaľ, ihneď sa jej chopí. Podarilo sa jej totiž získať štipendium na prestížnej škole - Darkovej akadémii. Odchádza teda z Británie do Paríža a hoci prekračuje prah školy s pocitom, že na to úžasné miesto plné prepychu nepatrí, rýchlo si tam zvykne. Dostane milú spolubývajúcu a na vyučovaní sa jej darí, niečo jej však neschádza z mysle. Akadémii očividne vládne istá skupinka študentov, ktorí si hovoria Vyvolení. Čo sú však zač a prečo im učitelia všetko tolerujú? Čoskoro zistí, že po pravde nepátra sama. Na svojich tajných nočných vychádzkach stretáva Jakea Johnsona, ktorému tu pred rokom zomrela sestra a z jej smrti podozrieva práve Vyvolených. Každým krokom sú stále bližšie k desivej pravde, ktorá si vyberie svoju daň.

Akadémiu temna som vzala do ruky s veľkou zvedavosťou, pretože krátka anotácia na zadnej strane ma síce navnadila, ale veľa neprezradila. Preto som sa aj trochu obávala, že to bude zase ten typ knihy, ktorý má lepšiu anotáciu ako vlastný dej, ale napokon som bola veľmi milo prekvapená. Zrazu som si uvedomila, že sa od knihy neviem odtrhnúť a s napätím netrpezlivo listujem stránkami, aby som zistila ako to celé dopadne. Stále som sa pýtala samej seba, kto sú vlastne tí Vyvolení? A odhalenie bolo desivejšie, ako by som si mohla pomyslieť. No zároveň to bolo aj jedno z najväčších pozitív, pretože nech očakávate čokoľvek, je dosť veľká pravdepodobnosť, že sa mýlite.

Postavy boli veľmi sympatické, bolo ľahké stotožniť sa s hlavnou hrdinkou, pretože sa zakaždým zachovala alebo rozhodla tak, ako by to spravil asi každý z nás. Zároveň sa pri jej písaní autorka vyvarovala tej chyby, že by Cassie bola maximálne dokonalá a takpovediac všemohúca, ako sa to občas stáva v iných knihách. Aj ostatné postavy pôsobili prirodzene, teda aspoň tie hlavné, Vyvolení boli trochu divní, ale na konci bolo jasné prečo. :) Čo však mohla autorka vylepšiť, je jej synonymický slovník. Veľmi často totiž pri opise postáv používala slovo "krásny".

Za najväčšie negatívum som považovala Cassieno: "Nepatrím sem.", ktoré opakovala až príliš často. Samozrejme, keď niekto príde na nové miesto, má strach aké to tam bude, ale hlavná hrdinka aj po niekoľkých mesiacoch na Akadémii mala pocit, že je skôr votrelec než študentka. Bolo to trochu otravné.

Celkový pocit z knihy mám však veľmi dobrý. Napínavý a aj trochu desivý záver ma definitívne presvedčil, že si rozhodne musím prečítať aj ďalší diel. Kniha sa čítala ľahko, ani som si neuvedomila ako som sa dostala na koniec, postavy som si rýchlo obľúbila a dá sa povedať, že autorka prišla znovu s niečím novým, čo sme tu v rámci YA a fantasy žánru ešte nemali. Môžem len odporučiť.
Recenzia od Ella (01. 08. 2012 22:35:25)