18%
18%
13%

Mezi zloději
Autor: Douglas Hulick
Vydal: Baronet
Ildrecca je nebezpečné mesto, pokiaľ si nedáte pozor na to, čo robíte. Aby ste dokázali vládnuť uliciam a prežiť, chce to šikovnú ruku a bystré oko. Drothe našťastie oplýva oboma. Je už roky členom Bratstva. Stretáva sa so zlodejmi a vrahmi z najšpinavších uličiek i z tých najnoblesnejších štvrtí. Pri práci pre vládcu podsvetia vyhľadáva a likviduje problémy vnútri organizácie – a k tomu si bokom privyrába pašovaním vzácnych predmetov. Keď mu však šéf prikáže, aby vypátral, kto zabíja členov jeho klanu, objaví ďaleko väčšiu záhadu – knihu, po ktorej, ako sa zdá, pátra veľa ďalších smrteľne nebezpečných ľudí. Knihu, ktorá je možno schopná zvrhnúť vládcu a zničiť zločinecké podsvetie. Knihu, ktorá teraz pálí Drothea v rukách...

Po tejto knihe som ako fanúšik Brenta Weeksa a jeho série Nočný anjel siahla s veľkým očakávaním. Verila som, že na jej stránkach nájdem napínavý a zároveň prekvapivý príbeh plný zvratov a nečakaných rozuzlení. A skutočne som sa ho dočkala.

Drothe ako hlavný hrdina je veľmi dobrou voľbou. Hoci sa nedá nazvať hrdinom v pravom zmysle. Nevedú ho ušľachtilé úmysly, nehrá fér a nevyhýba sa obchodom s podsvetím. Práve naopak, je jeho súčasťou. Preto nie je v ušľachtilých kruhoch práve vítaný, okrem prípadov, keď sa nejaký nafúkaný lord potrebuje zbaviť nepohodlného soka. A pre svoje nie príliš populárne postavenie Čenicha, ktorý zbiera na ulici informácie a donáša ich svojmu bossovi, sa mu vyhýbajú aj vlastní. Napriek tomu je Drothe rád, že sa postupom času dokázal vypracovať na svoju pozíciu a vyhrabať sa tak z biedneho života, ktorý viedol po smrti svojich rodičov. Sympatický a vo všetkých ohľadoch perfektný hrdina príbehu. Ani zďaleka nie je dokonalý, ako to v mnohých knihách býva, preto je to veľmi príjemným a zároveň zaujímavým osviežením. Nie príliš vyniká v boji, hoci nie je ani žiadne poleno. Jeho výhodou je však inteligencia a schopnosť rýchlo reagovať a spojiť si kúsky skladačky, ktoré na prvý pohľad nedávajú zmysel, dokopy, čo mu mnohokrát zachránilo život.

Druhým želiezkom v ohni je Drotheho najlepší priateľ, Degan Železný. Ušľachtilý a smrtiaci príslušník starobylého a vznešeného rádu Deganov. Pri čítaní knihy môžete mať spočiatku pocit, že Degan by bol lepším hlavným hrdinom, má na to totiž oveľa lepšie tabuľkové predpoklady. Na rozdiel od svojho priateľa je vysoký, je majstrom v narábaní s mečom a má silné zásady, ktorých sa drží za každých okolností. Postupom času však prídete na to, že bez Drotheho by kniha nemala ten správny spád a mohli by ste sa začať nudiť. Nebyť totiž Drotheho, veci by sa vyvíjali príliš jasne a jednoznačne. Takto vás autor môže prekvapiť pomaly na každej strane.

Douglas Hulick vo svojej knihe Mezi zloději dokázal, že oplýva nemalým spisovateľským talentom. Výborným spôsobom vyrozprávaný dej vás okamžite vtiahne a knihu nebudete chcieť pustiť, až kým neotočíte poslednú stranu. Keď si budete myslieť, že ste na niečo konečne prišli, netešte sa predčasne, onedlho sa totiž presvedčíte o tom, že veci sa majú v skutočnosti úplne inak. Na začiatku knihy som sa cítila, ako by som nasadla do výletného vláčiku a vydala sa pokojnú prehliadku, čoskoro som však zistila, že som sa ocitla na neskutočnej kamikadze dráhe, z ktorej nebolo úniku a nečakalo ma nič iné ako bláznivá jazda plná prekvapení, napätia, dobrodružstva, nečakaných rozhodnutí a odhalení, ktoré mi vyrazili dych.

Túto knihu môžem len odporúčať všetkými desiatimi. Určite sa nebudete ani na chvíľu nudiť. Prečítajte si ju. Neváhajte nad tým ani chvíľu.
Recenzia od Ella (16. 05. 2013 10:56:01)