18%
18%
18%
13%

Serafína: Skrytá tvár
Autor: Rachel Hartmanová
V kráľovstve Goredd žijú ľudia s drakmi v mieri už štyridsať rokov, vzájomná nedôvera však pretrváva. Draci sú schopní brať na seba ľudskú podobu, ale napriek tomu, že majú neobyčajne prenikavý rozum, ľudské emócie pre nich zostávajú záhadou. Mladá Serafína, nadaná hudobníčka, neprechováva dôveru ani k jednej z oboch strán. Keď je zavraždený príslušník kráľovskej rodiny a podozrenie padne na drakov, v ohrození sa ocitá aj jej vlastné tajomstvo, ktoré by ju mohlo stáť život…

Draky! To bolo to, čo ma k tejto knihe okamžite prilákalo. A samozrejme, zaujímavá anotácia a pozitívne reakcie. To všetko však už len vzbudzovalo moju zvedavosť. Keď sa mi kniha konečne dostala do rúk, okamžite som odložila tú krásnu papierovú obálku a netrpezlivo sa do príbehu pustila. A hltala som doslova každé slovo. Nie preto, že by bol dej od začiatku do konca nabitý akciou, ale preto, že autorka dokáže veľmi dobre vykresľovať príbeh, ktorý začína plynúť pomaličky a nenápadne ako lesný potôčik, aby sa nakoniec mohol zmeniť na búrlivú rieku, ktorá vás celkom pohltí.

Keď otvoríte knihu, ocitnete sa vo svete, kde popri sebe žijú ľudia a draci. Práve sa blížia oslavy 40. výročia uzavretia mieru medzi týmito dvoma rasami, ktoré už nemôžu byť viac odlišné. Všetci si však uvedomujú, že mier je veľmi krehký, čo sa niekto rozhodne zneužiť. Princa Rufusa nájdu jedného dňa mŕtveho a bez hlavy. Okamžite padne tieň podozrenia na draky, no kráľovná Lavonda chce všetko riešiť s chladnou hlavou a nedovolí, aby takáto udalosť ohrozila nadchádzajúce oslavy. Zo všetkých síl chce zachovať mier. Napriek tomu je princ Lucian Kiggs, Rufusov synovec, poverený vyšetrovaním celej záležitosti. Pri tej príležitosti sa stretáva so Serafínou, mladou pomocníčkou dvorného skladateľa a učiteľkou hudby, ktorá skrýva tajomstvo. Tajomstvo, kvôli ktorému sa hnusí sama sebe. Jej matka bola totiž drak, vďaka čomu má teraz Serafína na ruke a na páse šupiny, prostredníctvom myšlienok dokáže komunikovať s inými polodrakmi a okrem toho má k dispozícii matkine spomienky. Vďaka tomu všetkému a aj vďaka svoju strýkovi Ormovi, ktorý ju odmalička vychováva a vyučuje, vie o drakoch viac ako ktorýkoľvek iný človek. Preto má svoje vlastné podozrenie, kto by za celou vecou mohol stáť. Kiggs je ohromený jej bystrosťou a odvahou, preto sa nakoniec pustia do vyšetrovania spoločne. To ale, samozrejme, nezostane bez následkov.

Úprimne poviem, že som z knihy nadšená. Autorka prišla so svojím vlastným svetom, ktorý má svoje pravidlá. Výborne vykreslila rozdiely medzi ľuďmi a drakmi, pretkala hlavnú dejovú líniu zákulisnými ťahmi naoko menej významných postáv a podsúvala čitateľovi falošné stopy, ktoré ho prinútili myslieť si, že veľmi dobre vie, kto má v celej záležitosti prsty, a to len preto, aby ho napokon mohla vyviesť z tohto kolosálneho omylu.

Ústrednú dvojicu si určite zamilujete. Serafína je výborná hlavná hrdinka. Dáva si pozor na to, čo robí, aby sa neprezradila, drží sa v ústraní a robí si svoju prácu. No zároveň podlieha svojej zvedavosti a aj kvôli svojmu strýkovi sa tajne púšťa do vlastného vyšetrovania. Pri Lucianovi však nič dlho tajné nezostane, preto nakoniec spoja svoje sily. Bolo úžasné sledovať, ako sa vzťah medzi nimi vyvíja z opatrného a úctivého na priateľský a napokon na lásku. Moment, kedy sa Serafína do princa zaľúbila, bol opísaný tak dokonale, že by som si to inak ani nevedela predstaviť. Od tej chvíle bolo doslova potešením čítať každú ďalšiu ich spoločnú scénu a čakať, čo sa stane, keď čitateľ vie, čo všetko je v stávke. Hlavne dievčatá budú touto časťou príbehu nepochybne potešené, pretože aj pre mňa osobne bolo skutočne zážitkom sledovať ako Serafína a Lucian bojujú sami so sebou, so svojimi trápeniami a bolesťami, ako postupne odhaľujú svoje tajomstvá a hovoria o veciach, o ktorých sa s nikým iným dovtedy porozprávať nevedeli a ako si uvedomujú, že nik iný by im tak dobre ani neporozumel.

Každá jedna postava je však niečím zaujímavá, či už sa jedná o Serafínine príšerky, o jej strýka Ormu, princeznú Glisseldu alebo o ardmagara. V každej jednej si nájdete niečo, čo vás bude fascinovať, každá má svoj vlastný príbeh, svojich vlastných démonov, ktorých musí poraziť a každá sa s ohľadom na odohrávajúce sa udalosti vyvíja a mení.

Vďaka tomu všetkému a aj vďaka hudbe, ktorá príbeh vypĺňa, je táto kniha uceleným a pútavým kúskom, ktorý by rozhodne nemal chýbať vo vašej knižnici. Už teraz sa veľmi teším na pokračovanie a neviem sa dočkať toho, čo všetko mi zase prinesie a čím ma prekvapí.
Recenzia od Ella (14. 11. 2013 08:27:21)