19%
16%
14%

Pád anjelov
Autor: Susan Ee
Vydal: Albatros Media - Motto Young
Už je to šesť mesiacov, čo anjeli apokalypsy zostúpili z neba, aby zničili svet. Za bieleho dňa panujú v San Franciscu pouličné gangy, v noci strach a beznádej. Počas jednej z takých nocí légia anjelov unáša bezbranné dievčatko a jej sedemnásťročná sestra Penryn sa rozhodne, že urobí čokoľvek, aby ju zachránila. Naozaj čokoľvek. Dokonca pristúpi na dohodu s nepriateľským anjelom. Iba s pomocou Raffyho, ktorému jeho vlastní usekli krídla, môže Penryn nájsť svoju sestru. Ona potrebuje jeho, on ju. Spolu sa vydávajú na cestu po temnej a zvrátenej krajine a postupne sa medzi nimi vytvorí zvláštne puto, ktoré je však v tomto svete absolútne neprípustné...

Ak hovoria o Upírskej akadémii, že je to najlepšia upírska séria, tak potom Pád anjelov má vážne dobre našlapnuté na to stať sa zase najlepšou anjelskou.

Susan Ee vytvorila temný, drsný postapokalyptický román, v ktorom svet zničili anjeli. Nikto nevie, prečo anjeli zaútočili, ale všetci si uvedomujú, že už nič nebude ako predtým. Prežiť môžu skutočne len tí najschopnejší, pretože ak vás nedostali anjeli, stále vás ohrozujú pouličné gangy, ktoré medzi sebou bojujú o nadvládu nad mestami. Jedinou nádejou pre Penryn a jej rodinu je dostať sa na vidiek a hlavne zvládnuť to spolu. Nanešťastie však pre 17-ročnú Penryn nie je také jednoduché dostať svoju rodinu do bezpečia. Už dlho sa stará o duševne chorú matku a zároveň chráni svoju mladšiu sestru Paige.

Možno je Penryn malá a štíhla, no vďaka matkinej paranoji trénovala dlhé roky sebaobranu, vďaka čomu sa o seba vie dosť dobre postarať a brániť sa. Keď Paige unesie skupina anjelov, Penryn je odhodlaná spraviť čokoľvek, aby ju získala späť, aj keď to pre ňu znamená spojiť sa s jedným z nepriateľov, ktorého zachránila pred jeho vlastnými. A tak vzniklo nevyhnutné a jedinečné spojenectvo, ktoré sa postupne váhavo a opatrne menilo na priateľstvo a mne robilo obrovskú radosť tento proces sledovať.

Anjelské série sme tu už predtým mali, no je skutočne ťažké porovnávať s nimi Pád anjelov. Hlavný a najpodstatnejší rozdiel medzi touto knihou a tými ostatnými totiž spočíva v tom, že títo anjeli sem neprišli, aby nás chránili, ale aby tento svet zničili. Najlepšie na tom je, že ani oni sami netušia prečo. Keď sa Penryn stala svedkom anjelskej bitky, v ktorej jednému z anjelov ostatní odťali krídla, povedala som si, že toto vážne dobre začína, dúfam, že to tak bude aj pokračovať. A moje prosby boli vyslyšané! Pád anjelov bol jednou úžasnou jazdou, ktorú som si ohromne užila a nedokázala sa od nej odtrhnúť.

Hlavné postavy som si veľmi rýchlo obľúbila. Penryn bola odvážna a odhodlaná nájsť a zachrániť svoju malú sestru za každú cenu. Možno práve toto mi na nej sadlo, pretože tiež mám mladšiu sestru, pre ktorú by som spravila čokoľvek na svete. Bola jednoducho typom hrdinky, ktorá sa mi páči a o ktorej rada čítam.

Raffy na druhej strane bol tak správne tajomný, že mi robilo radosť odhaľovať všetko, čo skrýva a síce bol väčšinu času naoko chladný, v správnych a nestrážených chvíľkach však odhalil zo seba viac. Samozrejme, nestal sa žiadnym rytierom v zlatej zbroji, ktorý v každej situácii zachráni dievča v ťažkostiach. Práve naopak, keď sa aj niekedy Penryn dostala do bitky, nezasahoval. Či už pre to, aby sa pred ľuďmi neprezradil alebo preto, lebo jednoducho vedel, že to dosť dobre zvládne aj sama, to je celkom jedno. Podstatné je to, že si zachoval svoju povahu a nestal sa z neho hneď na druhej stránke zamilovaný trkvas, ako sa to mužským postavám zvykne stávať vo väčšine dievčenských románov. Práve preto mi aj on tak veľmi sadol.

Dejová línia bola plynulá, nezdržiavala sa zbytočnosťami a neustále ma držala v napätí a strachu o osud hlavných hrdinov. Ani na chvíľu som sa nenudila a netrpezlivo otáčala stránky, aby som sa dozvedela, čo sa bude diať ďalej. Správna dávka sarkazmu a humoru len dotvárala celkový dobrý dojem. Záver ma šokoval hneď niekoľkokrát, raz som bola zhrozená, potom som zase nedokázala v šoku ani dýchať a teraz len rozmýšľam, ako vydržím to čakanie, kým vyjde ďalší diel. A vážne dúfam v to, že sa filmári už konečne pustia do spracovania tejto knihy, pretože film si rozhodne nenechám ujsť. Len nech si ma neprajú, ak to pokazia. :)

Určite si Pád anjelov nenechajte ujsť, nebudete ľutovať.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujeme vydavateľstvu Albatros Media.
Recenzia od Ella (24. 04. 2014 13:18:04)