17%
18%
13%

Očarená nocou
Autor: Amy Plum
Vydal: Albatros Media - Motto Young
Šestnásťročná Kate Mercierová žije pokojným a normálnym životom, kým jej pri nehode nezomrú obaja rodičia. Presťahuje sa aj so staršou sestrou do Paríža a pred bolesťou zo straty rodičov sa utieka do sveta kníh a francúzskeho umenia. Potom ale stretne Vincenta, ktorého údelom je bojovať proti zlým silám a nasadzovať vlastný život za záchranu ľudstva. Kate sa ocitá na osudovej križovatke. Má sa svojej lásky vzdať alebo ju nasledovať?

Keď otvoríte stránky tejto knihy, príbeh vás zavedie do úžasného Paríža, kde spoznáte jeho kúzelné kaviarničky, pokojné múzeá a spolu s Kate zažijete aj výnimočnú lásku, ktorá stretne človeka hádam len raz za život.

Kate však do tohto mesta snov neprišla obdivovať jeho krásu, ale vyrovnať sa so stratou svojich rodičov a pokúsiť sa začať žiť nový život. Keď stretne očarujúceho Vincenta, tento celkom pohltí jej myšlienky a zdá sa, že aj ona zaujala jeho. Nesmelé pohľady sa rýchlo zmenia na priateľstvo a to zase na čosi viac. No Kate zisťuje, že na Vincentovi je čosi zvláštne. Čosi, čo ju desí, no zároveň priťahuje. Čo je ten chlapec, ktorý ju celkom opantal, vlastne zač?

Túto otázku som si aj ja kládla dosť dlho, kým to v knihe nebolo vysvetlené. A musím povedať, že ma to zaskočilo. Nečakajte žiadnych mainstreamových upírov ani vlkolakov, vlastne ani nič podobné. Amy Plum totiž prišla s niečím, čo sme tu ešte nemali. Sladký a okúzľujúci Vincent je revenant, bytosť, ktorá bola kedysi človekom, no zomrela pri pokuse niekoho zachrániť. Tento hrdinský a nesebecký čin potom spôsobil, že sa tri dni po svojej smrti prebudil a odvtedy je jeho cieľom zachraňovať ľudí, či už pred nešťastnými náhodami alebo dokonca pred pokusmi o samovraždu. Pri tomto som si povedala, že uau, to je konečne niečo! Týmto ma autorka veru dostala.

Na druhú stranu, je trochu škoda, že príbeh samotný sa z veľkej časti zameriava na Katinu analýzu jej vzťahu-nevzťahu s Vincentom, pretože hoci ho na jednej strane veľmi chce, na druhej sa tomu bráni. Že vám to niečo pripomína? Pravdupovediac, autorka sama sa ani netají tým, že jej inšpiráciou bol starý známy Twilight, no jej cieľom bolo prísť s niečím lepším, jednoducho zrejme s príbehom, kde hlavná hrdinka nebude slintať nad každým úsmevom a pohľadom svojho náprotivku. To sa jej síce podarilo, no napriek tomu si kniha zachovala miestami až prehnane romantickú a gýčovitú atmosféru. A čo je najväčšia škoda, dramatickú, akčnú a celkom sľubnú zápletku, ktorú nám v priebehu deja naznačila, nakoniec odbila na zhruba desiatich stranách a to je pri celkovom rozsahu knihy sakra málo. No a samozrejme, nechýbal ani veľký krásny cukrový happy end. :)

Hlavné postavy, Kate a Vincent, sú celkom sympatické. Kate je na svoj vek skutočne rozumná, pod čo sa mala podpísať tragická strata jej rodičov, no nemohla som si pomôcť, miestami rozprávala skôr ako štyridsiatnička s rokmi skúseností so vzťahmi a rôznymi ľuďmi. Pôsobilo to na mňa, akoby sa autorka do Kate až príliš vžila a vkladala jej do úst slová, ktoré by ste od tínedžerky nikdy nepočuli, nech už by si prešla čímkoľvek.

No a Vincent. Čo k nemu povedať. Je vytvorený ako podľa návodu na dokonalého chlapa, a to aj po vizuálnej stránke (teda, aspoň podľa mojich merítok) a aj po tej povahovej. No aj u neho sa stalo, že vypustil z úst slová, ktoré by síce rada počula hádam každá žena na svete, no zároveň je celkom jasné, že žiadny muž by niečo také nikdy nepovedal.

Takže, summa summarum, pokiaľ sa vám páčil Twilight, kniha je pre vás ako stvorená. Pokiaľ patríte k tej druhej skupine ľudí, tiež môžem povedať, nedajte sa odradiť, možno aj vám príde na chuť tento trochu zrecyklovaný, no menej otravný romantický príbeh, než bol ten o Belle a Edwardovi. Ja som si pri ňom príjemne oddýchla a zrelaxovala.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujeme vydavateľstvu Albatros Media.
Recenzia od Ella (05. 05. 2014 15:06:19)