18%
18%
13%

Labyrint 3 - Smrteľná liečba
Autor: James Dashner
Vydal: Ikar (v edícii YOLi)
Najnebezpečnejší Labyrint je späť! Thomas z vlastných skúseností dobre vie, že CHAOS-u nemožno veriť. Predstavitelia organizácie ho však presviedčajú, že klamať už nie je potrebné. Zo skúšok zozbierali všetky potrebné údaje a teraz sa spoliehajú iba na Flekárov s obnovenou pamäťou, že im pomôžu naplniť poslanie. Flekári majú dobrovoľne absolvovať posledný test a dokončiť tak plán, ktorým je vyvinutie lieku na erupciu. CHAOS však netuší, že sa stalo niečo, čo nemohli predvídať nijaké skúšky ani premenné. Thomas si pamätá oveľa viac, než predpokladajú. A vie aj to, že CHAOS-u nemôže veriť ani slovo. S klamstvami je koniec. Lenže pravda je nebezpečnejšia, ako si Thomas vie predstaviť. Prežil Labyrint aj Zhorenisko. Prežije však aj smrteľnú liečbu?

Konečne je to tu! Posledná kniha. Konečne odpovede na otázky, ktoré sa nazbierali počas čítania prvých dvoch kníh. Posledné dobrodružstvo s Flekármi... alebo nie?

Musím povedať, že James Dashner ma skutočne potešil, a to nie len svojimi nápadmi a stále novými prekvapeniami, s ktorými prišiel, ale aj pútavým, no nenásilným spôsobom písania, ktorý knihe dodal to pravé orechové. Vďaka tomu sa mi kniha čítala ľahko, rýchlo a nevedela som sa od nej odtrhnúť – čo sa mi už veľmi dávno nestalo.

Thomas je úžasná postava, 100% reálna, ktorá rieši problémy stále rovnako... on je stále rovnaký a za to dávam knihe veľké plus. Nemám rada, keď sa vám charakter postavy z ničoho nič otočí a zrazu máte pocit, že čítate o niekom úplne inom. Je to pre mňa jedna z mála hlavných postáv, pri ktorých mám pocit, že sú „3D“ – dobré aj zlé, také normálne. To sa samozrejme nedá povedať o všetkých postavách z tejto knihy – napr. o takej Terese.

To, čo urobila v 2. knihe, som jej nedokázala odpustiť (tí, čo čítali Zhorenisko, presne vedia, o čom hovorím) a do konca Smrteľnej liečby som si ňou nebola istá. A ani teraz nie som. A tak sa pomaly dostávame k ľúbostnému trojuholníku, ktorý jednoducho nemôže chýbať. Kdesi som čítala o 2 spôsoboch vnímania ĽT - obyčajní čitatelia (Teresa – Thomas – Brenda) a fanúšikovia (Minho – Thomas – Newt). Je len na vás komu držíte palce a na ktorú stranu sa prikloníte. Ja vám však nič neprezradím, to odo mňa nečakajte, pretože tak by ste prišli o všetku zábavu a napätie a o to vás nechcem ukrátiť.

Z čoho som bola trochu sklamaná (aby som len neglorifikovala) bolo, že mi kniha prišla trochu krátka. Ja osobne by som asi posledný diel napísala najdlhší, no v tomto prípade to bolo úplne naopak. Dokonca sa mi zdalo, že síce dej plynul a obsahoval aj napínavé momenty, v porovnaní s koncom bol taký nijaký...alebo žeby práve ten koniec bol prirýchly?

Taktiež sa mi nepáčil úplný záver Smrteľnej liečby, keby som ja bola Jamesom, inšpirovala by som sa Johnom Greenom a ukončila dej kdesi uprostred. To by bolo brutálne, aj keď by to pravdepodobne nahnevalo 90% čitateľov, no na druhej strane by to nechalo priestor pre fanúšikov, aby sa realizovali a knihu dopísali sami. Nevedeli by sme, kto prežil, či všetko malo zmysel,... ale, tak to bohužiaľ nie je.

Na konečné zhodnotenie knihy by som povedala, že celá séria sa skladá z 3 rovnocenných kníh, ktoré pokazil film (ako vždy), no ktoré by si mal každý prečítať. A pre bežného čitateľa bude Smrteľná liečba príjemným a napínavým ukončením príbehu a pre nás ostatných (večných fanúšikov) je to len ďalšia zastávka, pretože ďalšie príbehy o Thomasovi si buď nájdeme alebo napíšeme vlastný. Veď koniec koncov tento rok nás čaká ďalší príbeh v knihe The Fever Code, ktorý by mal vyjsť 27. 09. 2016 pričom dejovo by sa mal odohrávať medzi knihami The Kill Order a Labyrint: Útek a mal by nám priblížiť Tommyho pred tým než sa dostal do Labyrintu, ktorý sám pomáhal stavať. A bol skutočne na strane CHAOSU alebo sa ho od začiatku snažil zničiť?

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujeme vydavateľstvu Ikar.

Pre Fantasy svet a vydavateľstvo Ikar recenziu napísal: Baška

Recenzia od Ella (08. 03. 2016 21:00:09)