18%
17%
18%
13%

Anita Blake 2: Rozesmátá mrtvola
Vydal: Ace Books / Triton (ČR)
Z obálky: Městem St. Louis se běžně pohybují upíři, lykantropové nebo ghúlové. A taky bytost, která zaslepeně zabíjí a vzápětí zmizí do noci, aniž by ji kdokoli viděl, natož mohl zastavit. Případ se ve spolupráci s policií snaží vyřešit Anita Blakeová, oživovatelka zombií a odbornice na nadpřirozené zločiny. Podaří se jí najít vraha včas, než si najde další oběti? Jak draho ji přijde, že si proti sobě poštvala seňoru Domingu, královnu vúdú? Proč se ochrnutý milionář snaží Anitu přinutit, aby pro něj oživila zombii jeho předka? Jak pevná je Anitina zásada nepoužívat při rituálech lidskou oběť? A co na to stvůra ve sklepě?

Rozesmátá mrtvola je drsnejšia a krvavejšia

Anita Blake, známa v upírskej komunite ako "Popravčí", sa vracia v pokračovaní originálneho románu Provinilé slasti. Aj tento raz ju čaká pátranie po záhadnej vraždiacej bytosti, lenže v porovnaní s prvým dielom série potečie viacej krvi a vylezie viacej vnútorností. (Ako by možno povedala Anita: "Hromada střev, krve a končetin, vrah, o kterém nic nevíme a pořád uniká, a jako bonbonek milionář, který chce po mě lidskou obět. Tomu se říka zatraceně šťastnej tejden.")

Hamiltonová voľne nadväzuje na prvý diel, znova necháva vyznieť Anitin skvelý sarkazmus, hoci sa zdá, že mierne pritvrdila. Napriek tomu sa kniha číta veľmi dobre, skvelým prvkom je aj reálnosť deja a opísaných udalostí. Mnohí fantasy a sci-fi autori sa z rôznych dôvodov vyhýbajú prílišnej vulgárnosti a drsným scénam, ale paradoxne nový prípad Anity Blakeovej je vďaka už spomínanej "krvavosti" oveľa prirodzenejší a reálnejší. Mala som z knihy taký pocit, akoby som čítala o prípade, ktorí sa naozaj udial (kam sa hrabe NCIS, hehe). Mne osobne to teda dosť vyhovovalo, ale slabšie nátury budú asi trochu znechutené. Vážne, pripravte sa na spomínanú krv a črevá, nezveličujem.

Fanynky Jean-Claudea budú maximálne spokojné, pretože sa v knihe vyskytne zopár pasáží s Pánom mesta. Ako inak, znova budú dialógy medzi upírom a Anitou zamerané na ich podivuhodný vzťah. V tejto knihe je Jean-Claude jednoznačne najvýraznejšia mužská postava. Ak som ho v prvom dieli "nemusela", tak teraz som sa na scény s ním tešila. Stále však zdieľam Anitin názor - že je to arogantný hajzlík. Nuž, záhadní muži balansujúci na okraji dobra a zla boli vždy populárni, takže odhadujem, že ešte jeden diel a tiež sa stanem jeho fanynkou. Možno. Záleží od toho, ako sa vyfarbí v ďalších knihách.

Zaujímavý je aj záver príbehu. Hamiltonová celý prípad vyriešila celkom jednoducho, čím potvrdila, že menej je niekedy viac a jednoduchosť má väčší efekt ako veľkolepé plány a boje. Zároveň postavila Popravčí do celkom nového svetla a vytvorila pre Anitu ešte náročnejšiu cestu budúcnosťou.

Celkovo ide o príjemné dielko, ktoré oživuje hlavne Anitina irónia. Nebyť jej myšlienkových pochodov, pochybujem, že by mala celá séria taký úspech. Mňa to rozhodne chytilo a som zvedavá na pokračovanie.

Hodnotenie: 84%
Recenzia od Bruja (31. 05. 2010 07:48:17)